Methoden des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache (Rezeptive Kompetenzen)
-
Teaching
Details
Faculty Faculty of Humanities Domain Multilingualism and Foreign Language Didactics Code UE-L09.00628 Languages German Type of lesson Seminar
Level Bachelor Semester SA-2022 Schedules and rooms
Summary schedule Monday 17:15 - 19:00, Hebdomadaire (Autumn semester)
Teaching
Documents
Bibliography Auswahl:
Bausch, Richard/Christ,Herbert/Krumm,HansJürgen(Hg.)(2003):Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Auflage, Franke Verlag Tübingen und Basel.
Behrens, Ulrike, und Michael Krelle (2014). „Hörverstehen-Ein Forschungsüberblick“. Didaktik Deutsch: Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 20 (36): 86–107.
Bertschi-Kaufmann, Andrea, und Tanja Graber (2019). Lesekompetenz, Leseleistung, Leseförderung : Grundlagen, Modelle und Materialien. 7. Auflage, aktualisierte Neuauflage. Lehren lernen. Zug, Hannover: Klett und Balmer Verlag, Klett Kallmeyer.
Eskey, David E. (2005). „Reading in a second language“. In Handbook of research in second language teaching and learning, 587–604. Routledge.
Fatemi, Azar Hosseini, Vahideh Sadat Vahedi, und Zari Sadat Seyyedrezaie (2014). „The effects of top-down/bottom-up processing and field-dependent/field-independent cognitive style on Iranian EFL learners’ reading comprehension“. Theory and Practice in Language Studies 4 (4): 686.
Jeon, Eun Hee, und Junko Yamashita (2014). „L2 Reading Comprehension and Its Correlates: A Meta-Analysis“. Language Learning 64 (1): 160–212.
Kamil, Michael L., P. David Pearson, Elizabeth Birr Moje, und Peter Afflerbach (2011). Handbook of reading research. Routledge.
Kurita, Tomoko (2012). „Issues in Second Language Listening Comprehension and the Pedagogical Implications“, 15.
Rosebrock, Cornelia (2007). „Reading Literacy und Lesekompetenz“. Die kognitive Dimension des Lesens und die innere Beteiligung des Lesers, Artikel vom 23: 2007.
Rosebrock, Cornelia, und Daniel Nix (2017). „Grundlagen der Lesedidaktik und der systematischen schulischen Leseförderung. 7. überarbeitete und erweiterte Auflage“. Baltmannsweiler: Schneider.
Rost, Michael(2002): Teaching and researching listening. Harlow: Longman.
Westhoff, Gerard (1997): Fertigkeit Lesen. (Fernstudieneinheit 17), München u.a.: Langenscheidt.
Vandergrift, Larry (2007): Recent developments in second and foreign language listening comprehension research. Language Teaching (2007),40:191-210 Cambridge University Press
-
Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 19.09.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 26.09.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 03.10.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 10.10.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 17.10.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 24.10.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 31.10.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 07.11.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 14.11.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 21.11.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 28.11.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 05.12.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 12.12.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 19.12.2022 17:15 - 19:00 Cours MIS 10, Room 1.16 -
Assessments methods
Evaluation continue et examen écrit - SA-2022, Session d'hiver 2023
Assessments methods By rating, By success/failure Evaluation continue et examen écrit - SP-2023, Session d'été 2023
Assessments methods By rating, By success/failure Evaluation continue et examen écrit - SP-2023, Autumn Session 2023
Assessments methods By rating, By success/failure Evaluation continue et examen écrit - SA-2023, Session d'hiver 2024
Assessments methods By rating, By success/failure -
Assignment
Valid for the following curricula: Ens. compl. en Lettres
Version: ens_compl_lettres
German as a Foreign Language 50
Version: SA16_BASI_de_V01
Methodisch-didaktische Grundlagen des DaF-Unterrichts
German as a Foreign Language 60
Version: SA14_BA_de_V01
Methodisch-didaktische Grundlagen des DaF-Unterrichts
Lettres [Cours]
Version: Lettres_v01