Construct overlap in cross-national assessment: critical thinking in the teacher education curricula of two countries
Natalia Ronderos, Sarah Foster-Heinzer, Doreen Flick-Holtsch, Richard J. Shavelson, Julián P. Mariño, Guillermo Solano-Flores, María Camila Perfetti, Journal of Curriculum Studies (2024) | Journal article
Nationaler Bildungsbericht Österreich 2024
Bundesministerium Für Bildung, Wissenschaft Und Forschung (BMBWF), Federal Institute for Quality Assurance of the Austrian School System (IQS) (2024) | Journal article
Meta-Reflexivität im Diskurs um das Berufsethos von Lehrpersonen. Eine Chance für die Professionalisierung
, in Meta-Reflexivität und Professionalität von Lehrpersonen. Theorieentwicklung und Forschungsperspektiven
Sarah Forster-Heinzer (2023), ISBN: 9783830948063
| Book chapter
Students’ in-class impression management: Comparing models for measuring student strategies of self-presentation
Sarah Forster-Heinzer, Arvid Nagel, Horst Biedermann, Roland Reichenbach, Frontiers in Education (2023) | Journal article
Practical validation framework for competence measurement in VET: a validation study of an instrument for measuring basic commercial knowledge and skills in Switzerland
Silja Rohr-Mentele, Sarah Forster-Heinzer, Empirical Research in Vocational Education and Training (2021) | Journal article
The Pedagogical Ethos of Vocational Trainers: An Active Commitment to Pedagogical Responsibility in Conflicting Situations
, in The International Handbook of Teacher Ethos
Sarah Forster-Heinzer (2021), ISBN: 9783030736446
| Book chapter
Impression Management im Unterricht: Über die Entwicklung eines Instruments zur Erfassung von Selbstpräsentationsstrategien
Sarah Forster-Heinzer and Arvid Nagel and Horst Biedermann and Roland Reichenbach, Zeitschrift für Bildungsforschung (2020) | Journal article
Über den Zusammenhang von fachdidaktischem Wissen und Unterrichtserfahrung von Lehrpersonen an kaufmännischen Berufsfachschulen
Doreen Holtsch, Sarah Forster-Heinzer, BzL - Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung (2020) | Journal article
The Impact of Social Belonging on the Development of Competence in Commercial Apprentices
Sarah Forster-Heinzer, Andrea Reichmuth, Eva Höpfer, Silja Rohr-Mentele, and Doreen Holtsch, Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (2020) | Journal article
Effects of Perceived In-Company Trainers’ Ethos on Apprentices’ Vocational and Organizational Identification: an Empirical Study with Cook and Automotive Apprentices
Sarah Forster-Heinzer, Vocations and Learning (2020) | Journal article
The Power of Appearance: Students’ Impression Management within Class
, in Pedagogy in Basic and Higher Education - Current Developments and Challenges
Sarah Forster-Heinzer, Arvid Nagel, Horst Biedermann (2020), ISBN: 9781838802677
| Book chapter
Die Bedeutung der pädagogischen Verantwortung für das Berufsethos. Analyse eines konstitutiven und übergreifenden Merkmals in unterschiedlichen Ansätzen zum Ethos von Lehrerinnen und Lehrern
Sarah Forster-Heinzer, Martin Drahmann†, BzL - Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung (2019) | Journal article
Zur Situationsspezifität des pädagogischen Ethos: Eine empirische Studie im Bereich der betrieblichen Berufsbildung
Sarah Forster-Heinzer, Zeitschrift für Pädagogik (2019) | Journal article
Eindruckssteuerung am Gymnasium. Wer hat sie nötig?
, in Lehren und Lernen auf der Sekundarstufe II. Gymnasial und wirtschaftspädagogische Perspektiven
Sarah Forster-Heinzer, ed. by Doreen Holtsch and Maren Oepke and Stefan Schumann (Bern: h.e.p, 2019)
| Book chapter
Do they intend to stay? An empirical study of commercial apprentices’ motivation, satisfaction and intention to remain within the learned occupation
Sarah Forster-Heinzer and Doreen Holtsch and Silja Rohr-Mentele and Franz Eberle, Empirical Research in Vocational Education and Training (2016) | Journal article
Against All Odds: An Empirical Study about the Situative Pedagogical Ethos of Vocational Trainers
Sarah Forster-Heinzer (SensePublishers, 2015), ISBN: 9789462099418
| Book
Wer setzt das Maß? Eine kritische Auseinandersetzung mit dem Advokatorischen Ansatz
Forster-Heinzer, Sarah and Oser, Fritz, BeltzJuventa (2015) | Journal article
Der Lehrmeister als Pädagoge. Eine Untersuchung der pädagogischen Kompetenzprofile für Berufsbildende in Betrieben [The vocational trainer as a pedagogue]
, in Ohne Kompetenz keine Qualität. Entwickeln und Einschätzen von Kompetenzen bei Lehrpersonen und Berufsbildungsverantwortlichen [No quality without competences]
Sarah Heinzer and Corinne Joho and Andrea Grüter and Nadja Critelli (Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2013)
| Book chapter
Ohne Kompetenz keine Qualität. Entwickeln und Einschätzen von Kompetenzen bei Lehrpersonen und Berufsbildungsverantwortlichen [No quality without competences. Developing and evaluating competences of teachers and VET responsible persons]
Fritz Oser, Tibor Bauder, Patrizia Salzmann, Sarah Heinzer, ed. by Fritz Oser and Tibor Bauder and Patrizia Salzmann and Sarah Heinzer (Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2013)
| Book
Bottom-up zur Qualität
, in Ohne Kompetenz keine Qualität. Entwickeln und Einschätzen von Kompetenzen bei Lehrpersonen und Berufsbildungsverantwortlichen [No quality without competences]
Sarah Heinzer and Matthias Baumgartner, ed. by Fritz Oser and Tibor Bauder and Patrizia Salzmann and Sarah Heinzer (Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2013)
| Book chapter
Das Advokatorische Messverfahren: Die stellvertretende Art Kompetenzen zu messen
, in Ohne Kompetenz keine Qualität. Entwickeln und Einschätzen von Kompetenzen bei Lehrpersonen und Berufsbildungsverantwortlichen
Sarah Heinzer and Fritz Oser, ed. by Fritz Oser and Tibor Bauder and Patrizia Salzmann and Sarah Heinzer (Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2013)
| Book chapter
Eine facettenreiche Rolle: Zu den Aufgaben der betrieblichen Berufsbildenden [A multifarious role: About the duties of vocational trainers]
, in Ohne Kompetenz keine Qualität. Entwickeln und Einschätzen von Kompetenzen bei Lehrpersonen und Berufsbildungsverantwortlichen [No quality without competences]
Corinne Joho and Sarah Heinzer, ed. by Fritz Oser and Tibor Bauder and Patrizia Salzmann and Sarah Heinzer (Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2013)
| Book chapter
Lernenden fördernd Feedback geben. Ein Arbeitsinstrument für Berufsbildungsverantwortliche
Dagmar Widorski and Patrizia Salzmann and Tibor Bauder and Sarah Heinzer and Fritz Oser (Bern: hep Verlag, 2012)
| Book
Qualitätsmessung von Lehrpersonen-Kompetenzen. Ein neuer Ansatz [Quality measurement of teaching competences. A new approach]
, in Wirkt Lehrerbildung? Antworten aus der empirischen Forschung [Is teacher education efficient? Answers from empirical research]
Fritz Oser and Albert Düggeli and Sarah Heinzer, ed. by Jürgen Abel and Gabriele Faust (Münster: Waxmann, 2010)
| Book chapter
Was die Lehrerbildung vergisst: Kompetenzprofile für erzieherisches Handeln
Oser, Fritz and Heinzer, Sarah, Schweizerische Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung (SGL) : Langnau, Emmental (2010) | Journal article
`Sense of Necessity': Zur Modellierung des Prinzips der ``pädagogischen Notwendigkeit'' als Qualitätsmerkmal der Lehrerprofessionalität [`Sense of Necessity': Modeling the principle of the pedagogical necessity as a quality characteristic of teaching professionalism]
Fritz Oser and Sarah Heinzer, Lehrerbildung auf dem Prüfstand (2010) | Journal article
Zur Genese von Kompetenzprofilen [About the genesis of competency profiles]
Sarah Heinzer and Fritz Oser and Patrizia Salzmann, Lehrerbildung auf dem Prüfstand (2009) | Journal article
Measuring the competence-quality of vocational teachers: An advocatory approach
Fritz Oser and Patrizia Salzmann and Sarah Heinzer, Empirical Research in Vocational Education and Training (2009) | Journal article
(In-)visible Differences: on the modelling and validation of competence profiles
, in VET Boost: Towards a Theory of Professional Competencies. Essays in Honor of Frank Achtenhagen
Albert Düggeli and Sarah Heinzer and Fritz Oser and Gian-Paolo Curcio, ed. by Fritz Oser and Ursula Renold and Ernst G. John and Esther Winther and Susanne Weber (Rotterdam: Sense-Publisher, 2009)
| Book chapter
Die Entwicklung eines Qualitätskonstrukts zur advokatorischen Erfassung der Professionalität
, in Lehrprofessionalität. Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung
Fritz Konrad Oser and Sarah Heinzer, ed. by Olga Zlatkin-Troitschanskaia and Klaus Beck and Detlef Sembill and Reinhold Nickolaus and Regina Mulder (Weinheim: Beltz Verlag, 2009)
| Book chapter
When the Food Goes to the Horses
, in VET Boost: Towards a Theory of Professional Competencies. Essays in Honor of Frank Achtenhagen
Fritz Oser and Sarah Heinzer, ed. by Fritz Oser and Ursula Renold and Ernst G. John and Esther Winther and Susanne Weber (Rotterdam: Sense-Publisher, 2009)
| Book chapter
Standards and Vocational Teacher's Quality: The Concept of Professional Sovereignty
, in Danning og personlighetsutvikling i laererutdanning og laereryrke
Fritz Oser and Sarah Heinzer, ed. by Bjarne Kvam and Svein Rise and Jostein Saether (Oslo: Gyldendal Akademisk, 2008)
| Book chapter