Marketing interculturel
-
Teaching
Details
Faculty Faculty of Management, Economics and Social Sciences Domain Business Administration Code UE-EGE.00110 Languages French Type of lesson Lecture
Level Master Semester SP-2021 Schedules and rooms
Summary schedule Thursday 14:15 - 17:00, Hebdomadaire (Spring semester)
Hours per week 3 Teaching
Teachers - Furrer Olivier
Assistants - Baillod Chloé
Description Après avoir suivi ce cours, les étudiants doivent connaître et comprendre :
Les différentes approches de stratégie marketing qui peuvent être mises en œuvre dans différents contextes nationaux, en comparant les pratiques de marketing nationales avec les cultures locales dans divers pays. Une telle approche vise à souligner ce qui est spécifique à un pays de ce qui est universel.
L’interaction entre les différentes parties (vendeur, acheteur, marketing, messages, produits…) provenant de différentes origines culturelles et nationales. Ce point de vue prend également en compte l’interaction entre produits.Training objectives Ce cours étudie comment faire face à des situations interculturelles en marketing. De ce fait il traite essentiellement de la diversité culturelle dans le comportement des consommateurs, la publicité, la vente et la gestion du marketing. Condition of access Prérequis: Avoir suivi un cours de Marketing Softskills No Off field No BeNeFri Yes Mobility Yes UniPop No Documents
Bibliography Usunier, Jean-Claude & Lee, Julie A. (2013), Marketing Across Cultures, 6è édition, Pearson Education -
Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 25.02.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 04.03.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 11.03.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 18.03.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 25.03.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 01.04.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 15.04.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 22.04.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 29.04.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 06.05.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 20.05.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 27.05.2021 14:15 - 17:00 Cours PER 21, Room C130 -
Assessments methods
Written exam - SP-2021, Session de rattrapage 2021
Date 02.09.2021 14:00 - 15:30 Assessments methods By rating Descriptions of Exams Durée d'examen: 90 Min.
Rattrapage uniquement
Evaluation continue et examen écrit - SP-2021, Session d'été 2021
Date 10.06.2021 14:00 - 15:30 Assessments methods By rating Descriptions of Exams Durée d'examen: 90 Min.
Présentation et rapport écrit par groupe.
-
Assignment
Valid for the following curricula: BeNeFri - Sciences économiques et sociales
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Course > Master course offering for BeNeFri Students
Complementary learnings in SES or mobility students
Version: ens_compl_ses
Mster course offering for Mobility Students
Doc - Business Informatics
Version: 20210713
Elective courses > Wahlkurse UNIFR
Doc - Economics
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Economie quantitative
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Management
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Management in Nonprofit-Organisation
Version: 2002/SA_V01_60ECTS Théoriques
Elective courses > Wahlkurse UNIFR
Doc - Sciences sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Sciences économiques et sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Ma - Accounting and Finance - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Course - 72 ECTS > Minimum 0 / maximum 1 optional master course offered at the University of Fribourg, if 72 ECTS not yet reached in the above modules > SES Master level courses
Ma - Business Communication - Management - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Courses - 60 ECTS > Chosen Option > Management > 30 ECTS parmi les modules : > EUGB: European and Global BusinessCourses - 60 ECTS > Chosen Option > Management > 30 ECTS parmi les modules : > MAR: Marketing
Ma - Business Communication : Business Informatics - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Courses - 60 ECTS > Option Group > Information Management > Cours > Modules management > EUGB: European and Global BusinessCourses - 60 ECTS > Option Group > Information Management > Cours > Modules management > MAR: Marketing
Ma - Business Informatics - 90 ECTS
Version: 2020/SA-v01
Classes - min. 45 ECTS > Modules management - max. 15 ECTS > MAR: MarketingClasses - min. 45 ECTS > Modules management - max. 15 ECTS > EUGB: European and Global Business
Ma - Communication and Media Research - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Courses - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > SES Master level courses
Ma - Communication and Society - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives
Ma - Economics - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V04
Le choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Sustainable Development and Social Responsibility > Elective courses in Sustainable Development and Social Responsibility > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level coursesLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Quantitative Economics > Elective courses in Quantitative Economics > Courses from the SES faculty - max. 15 ECTS > SES Master level coursesLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Public Economics and Policy > Elective courses in Public Economics and Policy > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level coursesLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Business Economics > Elective courses in Business Economics > Wahlkurse der SES-Fakultät - max. 15 ECTS > SES Master level coursesCourse selection for the Master WITHOUT options > Elective courses > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses
Ma - European Business - 90 ECTS
Version: 2017/SA_v01
Courses - 63 ECTS > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES Master level coursesCourses - 63 ECTS > Modules - Min one extra module with 12 ECTS > One complete module taken from the following list > MAR: MarketingCourses - 63 ECTS > Modules - Min one extra module with 12 ECTS > Mandatory module > EUGB: European and Global Business
Ma - Information Management - 90 ECTS
Version: 2019/SA_V01
Classes - min. 45 ECTS > Modules management - max. 15 ECTS > MAR: MarketingClasses - min. 45 ECTS > Modules management - max. 15 ECTS > EUGB: European and Global Business
Ma - International and European Business - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Courses > Modules > Mandatory module > EUGB: European and Global BusinessCourses > Modules > One complete module taken from the following list > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: MarketingCourses > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES Master level courses
Ma - Management - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Courses: min. 72 ECTS > Modules - min 54 ECTS > Groupe d'élément de validation du Module EUGB > EUGB: European and Global BusinessCourses: min. 72 ECTS > Modules - min 54 ECTS > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: MarketingCourses: min. 72 ECTS > Elective Courses : max. 18 ECTS > SES Master level courses
Ma - Management - 90 ECTS [MA]
Version: 2017/SA_v01
Courses: min. 63 ECTS > Cours facultatifs : max. 18 ECTS > SES Master level coursesCourses: min. 63 ECTS > 3 modules with min 12 ECTS each > MAR: MarketingCourses: min. 63 ECTS > 3 modules with min 12 ECTS each > EUGB: European and Global Business
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Courses > Elective Master courses from the whole university > SES Master level coursesCourses > Groupe d'élément de validation du Module Marketing > MAR: Marketing
MiMa - Business Informatics - 30 ECTS
Version: 2020/SA_V01
Cours > Modules management > MAR: MarketingCours > Modules management > EUGB: European and Global Business
MiMa - Gestion d'entreprise - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Elective courses - 30 ECTS > EUGB: European and Global BusinessElective courses - 30 ECTS > MAR: Marketing