MAN02F: Marketing (f, 4.5 ECTS)
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Teaching
Details
Faculty Faculty of Management, Economics and Social Sciences Domain Business Administration Code UE-EGE.00275 Languages French Type of lesson Lecture
Level Bachelor Semester SA-2022 Schedules and rooms
Summary schedule Wednesday 13:15 - 16:00, Hebdomadaire (Autumn semester)
Hours per week 3 Teaching
Teachers Assistants Description Après avoir suivi ce cours, les étudiants doivent :
• Connaître les concepts de base du marketing
• Comprendre comment le marketing a évolué au cours du temps
• Comprendre l’importance du marketing pour les entreprises et les consommateurs
• Savoir comment intégrer l’orientation marketing aux objectifs stratégiques de l’entreprise
• Être capable de développer un plan marketing
• Connaître les différents outils de base de la recherche marketingTraining objectives Ce cours présente l'importance du marketing pour l'entreprise pour atteindre ses objectifs stratégiques.
Softskills Yes Off field Yes BeNeFri Yes Mobility Yes UniPop No Auditor Yes Documents
Bibliography Kotler, P., Keller, K., & Manceau, D. (2015). Marketing Management. 16e edition 2019, Pearson: Paris.
Marketing Model: Multivariate Statistics and Marketing Analytics. TN: Earlie Lite Books, Nashville.
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Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 21.09.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 28.09.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 05.10.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 12.10.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 19.10.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 26.10.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 02.11.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 09.11.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 16.11.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 30.11.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 07.12.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 14.12.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 21.12.2022 13:15 - 16:00 Cours PER 21, Room C140 -
Assessments methods
Written exam - SA-2022, Session d'hiver 2023
Date 10.01.2023 14:00 - 15:30 Assessments methods By rating Descriptions of Exams Durée d'examens: 90 Min.
Written exam - SP-2023, Session de rattrapage 2023
Date 23.08.2023 14:00 - 15:30 Assessments methods By rating Descriptions of Exams Durée d'examens: 90 Min.
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Assignment
Valid for the following curricula: Ba - Business Informatics - 180 ECTS
Version: 2020/SA_V02
2nd year 60 ECTS > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Ba - Economics - 180 ECTS
Version: 2018/SA_V02
2nd year 60 ECTS > Mandatory courses - 54 ECTS > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Ba - Management - 180 ECTS
Version: 2018/SA_V02
2nd year 60 ECTS > Cours obligatoires / Pflichtkurse 48 ECTS > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Ba - Management - 180 ECTS
Version: 2019/SA-V02
2nd year 60 ECTS > Cours obligatoires / Pflichtkurse 48 ECTS > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Ba - Management and Economics - 120 ECTS
Version: 2018/SA_V02
2nd + 3rd year - 78 ECTS > Kurse > Obligatorische Kurse > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
BeNeFri - Sciences économiques et sociales
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Course > Bachelor course offering for BeNeFri Students
Comp - International and European Business - 30 ECTS
Version: 2018/SA_V01_F+D
Au moins 31.5 ECTS de > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Comp - compl. MA in Accounting and Finance - 30 ECTS
Version: 2020/SA-V01_COURS_AAF
Au moins 12 ECTS de > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Comp Ma - Management
Version: 2019/SA_v01
Au moins ECTS de > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Complementary learnings in SES or mobility students
Version: ens_compl_ses
Bachelor course offering for Mobility Students
Contemporary History 120
Version: SA16_BA_de_v02
CTC > Soft skills 12
Contemporary History 120
Version: SA16_BA_fr_v01
CTC > Soft skills 12
Contemporary History 120
Version: SA16_BA_bi-v01
CTC > Soft skills 12
Contemporary History 120
Version: SA16_BA_de_v01
CTC > Soft skills 12
Contemporary History 120
Version: SA16_BA_bi-v02
CTC > Soft skills 12
Contemporary History 120
Version: SA16_BA_fr_v02
CTC > Soft skills 12
Doc - Economics
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Economie quantitative
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Management
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Sciences sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Sciences économiques et sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Education / Psychology 120
Version: SA14_BA_fr_v02
CTC / BP1.8-F
Education / Psychology 120
Version: SA20_BA_bil_v01
BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales
Education / Psychology 120
Version: SA20_BA_de_v01
BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen
Educational Sciences 120
Version: SA14_BA_fr_v02
CTC / BS1.8-F
Educational Sciences 120
Version: SA20_BA_bil_v01
Variante A > BE1.8a-B Compétences transversalesVariante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen
Educational Sciences 120
Version: SA20_BA_de_v01
BE1.8-D Bereichsübergreifende Kompetenzen
History of Modern Times 120
Version: SA16_BA_bi_v01
CTC > Soft skills 12
History of Modern Times 120
Version: SA16_BA_de_v02
CTC > Soft skills 12
History of Modern Times 120
Version: SA16_BA_bi_v02
CTC > Soft skills 12
History of Modern Times 120
Version: SA16_BA_de_v01
CTC > Soft skills 12
History of Modern Times 120
Version: SA16_BA_fr_v02
CTC > Soft skills 12
History of Modern Times 120
Version: SA16_BA_fr_v01
CTC > Soft skills 12
MiBa - Business Administration - 30 ECTS
Version: 2012/SA_V01
Au moins 12 ECTS de > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
MiBa - Business Administration - 60 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Au moins 31.5 ECTS de > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
MiBa - Business Communication : Economics - 60 ECTS
Version: 2022/SA_V01
Economics - 30 ECTS > Bachelor level elective course - 6 ECTS > Elective courses BA SES
MiBa - Business Communication : Management - 60 ECTS
Version: 2022/SA_V01
Management - 30 ECTS > Elective mandatory courses - 12 ECTS > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
MiBa - Computer Management - 60 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Register in the option corresponding to your situation. > Pour étudiant en Bachelor Informatique > Min. 27 ECTS from the list > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
MiBa - Economics - 30 ECTS
Version: 2009/SA_V01
Cours facultatifs à choisir: Cours bachelor (sans cours de langue) de la Faculté des sciences économiques et sociales > Elective courses BA SES
MiBa - Economie politique - 60 ECTS
Version: 2009/SA_V01
Cours facultatifs à choisir: Cours bachelor (sans cours de langue) de la Faculté des sciences économiques et sociales > Elective courses BA SES
PreDEEM - Préalable au DEEM en Economie
Version: 2022/SP_V01_Max possible 90_ECTS
Management > Elective courses - Min. 18 ECTS > MAN02 Marketing (f) / Marketing (d) / 4.5 ECTS
Psychology 180
Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
Module 11 > M11 Soft skills