Séminaire BA Linguistique : Enseignement du français oral/parlé
-
Teaching
Details
Faculty Faculty of Humanities Domain Multilingualism and Foreign Language Didactics Code UE-L09.00568 Languages French Type of lesson Seminar
Level Bachelor Semester AS-2022 Schedules and rooms
Summary schedule Tuesday 13:15 - 15:00, Hebdomadaire (Autumn semester)
Teaching
Documents
Bibliography - Detey, S., Racine, I., Kawaguchi, Y. & Eychenne, J. (éds.). (2016). La prononciation du français dans le monde : Du natif à l'apprenant. Paris: CLE International.
- Gadet, F. (2007). La variation sociale en français. 2e édition. Paris : Ophrys.
- Lauret, B. (2007). Enseigner la prononciation du français : questions et outils. Paris : Hachette FLE.
- Léon, P. (2007). Phonétisme et prononciations du français. 5e édition. Paris : Colin.
- Paternostro, R., Didelot, M. & Racine, I. (2017). Quelques traits stylistiques chez les apprenants italophones de FLE. Repères DoRiF, 12, http://www.dorif.it/ezine/ezine_printarticle.php?id=332. -
Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 20.09.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 27.09.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 04.10.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 11.10.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 18.10.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 25.10.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 08.11.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 22.11.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 29.11.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 06.12.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 13.12.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 20.12.2022 13:15 - 15:00 Cours MIS 10, Room 2.01 -
Assessments methods
Evaluation continue et examen écrit - Outside session
Assessments methods By rating, By success/failure -
Assignment
Valid for the following curricula: Art History 120
Version: SA23_BA_120_bi_v01
Profils > Archeology > Archeology > Module 10 : Soft SkillsProfils > Histoire de l'art > Module 10 : Soft Skills
Art History 120
Version: SA14_BA_120_bi_v02
Grundpfeiler > Module 05 / Soft skills
Art History 120
Version: SA14_BA_120_bi_v03
Grundpfeiler > Module 05 / Soft skills
Education / Psychology 120
Version: SA14_BA_fr_v02
CTC / BP1.8-F
Education / Psychology 120
Version: SA20_BA_bil_v01
BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales
Education / Psychology 120
Version: SA20_BA_de_v01
BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen
Educational Sciences 120
Version: SA14_BA_fr_v02
CTC / BS1.8-F
Educational Sciences 120
Version: SA20_BA_bil_v01
Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende KompetenzenVariante A > BE1.8a-B Compétences transversales
Educational Sciences 120
Version: SA20_BA_de_v01
BE1.8-D Bereichsübergreifende Kompetenzen
English Language and Literature 120
Version: SA15_BA_ang_V02
Module Nine: Soft Skills
Ens. compl. en Lettres
Version: ens_compl_lettres
French 120
Version: SA16_BA_fr_V04
Module 8 - CTC
French and German: Bilingualism and Cultural Exchange 180
Version: SA17_BA_de_fr_V01
1.2 Didactique des langue étrangères / Fremdsprachendidaktik > 1.2a - Didactique des langues étrangères (FLE/DaZ)1.4 CTC / Softskills > CTC - Soft Skills (pour étudiant-e-s germanophones)
French and German: Bilingualism and Cultural Exchange 180
Version: SA23_BA180_de_fr_V01
Module "Didactique des langues étrangères" ou "Fremdsprachendidaktik" > Didactique des langues étrangères
French as a Foreign Language 50
Version: SA21_BASI_fr_V01
Variante A. Non natifs/non natives > Module 2 A : Linguistique appliquéeVariante B. Natifs/natives > Module 2 B : Linguistique appliquée
French as a Foreign Language 50
Version: SA16_BASI_fr_V01
Plan d'études B: Natifs/natives > Linguistique appliquée (B)Plan d'études A: Non natifs/non natives > Linguistique appliquée (A)
French as a Foreign Language 60
Version: SA14_BA_fr_V01
Plan d'études A : pour les étudiant-e-s non francophones > Module Linguistique (2)Plan d'études B : pour les étudiant-e-s francophones ou bilingues > Module Linguistique (2) B
French as a Foreign Language 60
Version: SA14_BA_fr_V02
Plan d'études B : pour les étudiant-e-s francophones ou bilingues > Module Linguistique (2) BPlan d'études A : pour les étudiant-e-s non francophones > Module Linguistique (2)
French as a Foreign Language 60
Version: SA21_BA_fr_v01
Variante A. Non natifs/non natives > Module 2 : Linguistique appliquéeVariante B. Natifs/natives > Module 2 : Linguistique appliquée
German 120
Version: SA23_BA_de_v01
Soft Skills
German 120
Version: SA16_BA_dt_V02
Soft Skills
History 120
Version: SA16_BA_bi_v01
CTC > Soft skills 12
History 120
Version: SA16_BA_bi_v02
CTC > Soft skills 12
Italian 120
Version: SA15_BA_ital_V02
Soft SkillsM6 - Complementi
Italian 120
Version: SA15_BA_ita_V01
M6 - ComplementiSoft Skills
Italian 120
Version: SA22_BA_120_ital_v01
M8P Softskills
Italian as a Foreign Language 50
Version: SA16_BASI_ita_V01
Plan d'études B: Natifs/natives > Linguistica applicata (B)
Lettres [Cours]
Version: Lettres_v01
Philosophy 120
Version: SH05_BA_bi_v01
Soft skills > Soft skills 12
Philosophy 120
Version: SA20_BA_bi_v01
Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12
Philosophy 120
Version: SA17_BA_bi_v02
Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12
Philosophy 120
Version: SA17_BA_bi_v01
Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12
Psychology 180
Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
Module 11 > M11 Soft skills
Slavic Studies 120
Version: SA24_BA_slav_v01
MODUL 9: Wahlbereich / Bereichsübergreifende Kompetenzen
Slavic Studies 120
Version: SA15_BA_slav_V02
Module 9: Compétences transversales et complémentaires
Slavic Studies 120
Version: SA15_BA_slav_V01
Module 9: Compétences transversales et complémentaires
Social Work and Social Policy 120
Version: SA17_BA_bil_fr_v02
Module CTC Travail social et politiques sociales
Social Work and Social Policy 120
Version: SA17_BA_fr_v01
Module CTC Travail social et politiques sociales
Spanish 120
Version: SA16_BA_esp_V02
M7 - Competencias transversales (CTC)