Open positions
-
PhD Position in Humanitarian or Sustainable Supply Chain Management
The newly established Supply Chain Management Group (Prof. Nathan Kunz) within the Department of Informatics and Business Informatics at the University of Fribourg invites applications for a PhD position focusing on humanitarian and/or sustainable supply chain management. The position is funded for up to 5 years and offers an exciting opportunity to contribute to impactful research.
Key Responsibilities
The successful candidate will conduct rigorous, practice-oriented research in the field of humanitarian and/or sustainable supply chain management, using quantitative and qualitative methods. They will contribute to ongoing and newly developed research projects, publish their findings in high-quality academic journals, and work toward completing their PhD. The specific research topics will be defined collaboratively, considering the candidate’s interests, skills, and alignment with the group’s research priorities.
In addition, the PhD student will be involved in teaching activities at the Bachelor’s and Master’s levels, including leading exercise sessions, supervising student projects, and assisting with administrative tasks.
What We Offer- A fully funded PhD position (up to 5 years) with a competitive gross annual salary starting at CHF 62,000
- Opportunities to engage in research projects with UN organizations, NGOs, multi-stakeholder initiatives, or companies in sectors such as cocoa, coffee, and textiles
- Support for attending international conferences and collaboration with leading experts through our academic and professional network
- An excellent working and living environment in the bilingual city of Fribourg
Requirements
- Master’s degree in Supply Chain Management, Logistics, Management, International Business, Informatics, or a closely related field
- Strong motivation and aptitude for empirical research in collaboration with industry partners
- Proficiency in French and English (spoken and written), additional languages are an asset Eligibility to work in Switzerland
Application Procedure
The earliest start date is February 2026, though a later start will also be considered. Applications should include a cover letter outlining your motivation and research interests; a curriculum vitae; recent transcripts and contact details of references. Please direct any questions regarding the position to Prof. Dr. Nathan Kunz at nathan.kunz@bfh.ch.
Applications, including all required documents compiled into a single PDF file, should be sent to Mrs. Stéphanie Fasel at stephanie.fasel@unifr.ch with the subject line “PhD Position in Supply Chain Management”. Application review will begin on December 1, 2025, and will continue until the position is filled. -
Assistant.e diplômé.e à 100%
Le poste est ouvert à partir du 1er janvier 2026 ou selon une date à convenir. La Chaire de Marketing dispense des enseignements dans les domaines du Marketing au niveau Bachelor et Master, en français et en anglais. Pour de plus amples informations, consultez le site internet de la Chaire : Home | Chaire de Marketing | Université de Fribourg
Cahier des charges :
- Rédaction d'une thèse de doctorat (50% du temps de travail) dans une des directions de recherche de la Chaire. Pour plus d’informations sur les conditions d’admission pour le doctorat, consultez le site internet de la faculté : Règlements et directives | Faculté SES | Université de Fribourg
- Assistanat pour les cours dispensés par la Chaire au niveau Bachelor et Master (en français et en anglais), en particulier:
Préparation des exercices et du matériel pédagogique pour les différents cours
Animation d’un séminaire méthodologique
Organisation et correction des examens - Encadrement des étudiants dans la rédaction et la préparation des travaux écrits (travaux de Bachelor)
- Collaboration aux travaux de recherche de la Chaire (collecte et analyse de données, rédaction
- Participation à la vie académique (manifestations de la faculté/du département, conseils)
Qualifications souhaitées :
- Master en gestion d’entreprise ou en Marketing (ou titre universitaire jugé équivalent) obtenu (ou qui sera obtenu prochainement) avec une note moyenne supérieure à 5.0
- Bonne maîtrise et intérêt pour les notions développées dans les cours de Marketing
- Très bonnes connaissances du français, maîtrise de l'anglais (bonne capacité à rédiger, lire et s'exprimer dans ces deux langues). Connaissance passive de l’allemand est un avantage
- Maîtrise des outils informatiques standards (bureautique, logiciels statistiques, internet)
- Intérêt pour l'enseignement, pour les sujets Marketing, capacité à travailler en équipe et autonomie dans le travail
Les candidat.es intéressé.es doivent faire parvenir leur dossier de candidature (CV, relevés de notes, lettre de motivation et éventuels travaux de recherche réalisés) dès que possible par email à l'adresse suivante : olivier.furrer@unifr.ch. Des informations complémentaires peuvent également être obtenues à cette adresse.
