• Professur in Strategischem Management (50%, Open Rank)

    An der Wirtschafts- und Sozialwissenschaftlichen Fakultät der Universität Freiburg (Schweiz) ist eine Professur in Strategischem Management (50%, Open Rank) im Departement für Betriebswirtschaftslehre zu besetzen. Die Stelle wird im Tenure-Track-Verfahren besetzt (anfängliche Begrenzung auf vier Jahre, anschliessende Entfristung bei Erfüllung der Tenure-Track-Kriterien) und beinhaltet eine finanzierte Stelle als Diplomassistent/in (50%). Der voraussichtliche Starttermin ist der 1. September 2025. 

    Der zukünftige Professor oder die zukünftige Professorin unterrichtet Bachelor- und Masterkurse auf Deutsch und Englisch. Die Kurse sollen verschiedene Aspekte des Fachgebiets Strategie und Strategisches Management abdecken (z.B. Geschäfts- und Unternehmensstrategie, strategische Planung, Management strategischer Allianzen). 
    Die erfolgreiche Kandidatin oder der erfolgreiche Kandidat hat die Fähigkeit bewiesen, regelmässig in führenden wissenschaftlichen Zeitschriften auf dem Gebiet des Strategischen Managements zu publizieren.
    Da die Universität Freiburg zweisprachig ist (Französisch/Deutsch), sind neben den notwendigen fliessenden Deutsch- und Englischkenntnissen passive Kenntnisse der französischen Sprache oder die erklärte Absicht, diese zu erwerben, erforderlich. Die Universität bietet attraktive Arbeitsbedingungen und ein im internationalen Vergleich sehr konkurrenzfähiges Gehalt.
    Bewerberinnen und Bewerber müssen über einen Doktortitel (Ph.D.) im Bereich Management oder einem verwandten Bereich verfügen, vorzugsweise mit einer Spezialisierung auf Strategie oder Strategisches Management, eine starke Forschungsleistung vorweisen können und ausgezeichnete pädagogische Fähigkeiten besitzen.
    Die Universität Freiburg ist bestrebt, eine gerechte Vertretung von Frauen in Lehre und Forschung zu erreichen und fordert Frauen ausdrücklich zur Bewerbung auf. Die Stelle steht auch Kandidatinnen und Kandidaten offen, die sich in einem frühen Stadium ihrer Karriere befinden. Die Universität Freiburg ist Unterzeichnerin der DORA-Erklärung und misst der qualitativen Bewertung von akademischen Leistungen grosse Bedeutung bei.
    Bitte senden Sie Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen (Motivationsschreiben mit Angaben zur Qualifikation für die Stelle, Lebenslauf, Schriftenverzeichnis, Lehrerfahrungen, administrative Aufgaben, erhaltene Forschungsstipendien, Forschungskonzept, drei berufliche Referenzen und drei repräsentative wissenschaftliche Veröffentlichungen) bis 30. Juni 2024 elektronisch in einer einzigen pdf-Datei an die Vorsitzende der Berufungskommission, Prof. Dr. Silke Bambauer-Sachse, silke.bambauer-sachse@unifr.ch, mit einer Kopie an das Dekanat, decanat-ses@unifr.ch. Weitere Informationen können bei Prof. Dr. Silke Bambauer-Sachse eingeholt werden. 

  • PhD position in Development Microeconomics

    The Chair of Development Economics is seeking applications for a 5-year (100%) PhD position. We are looking for a candidate with a strong research interest in microeconomics applied to developing countries. The focus of the position is on research, with a small workload on assistance for teaching and administration of the Chair. Participation to the department’s scientific activities is expected.

    Start date: 1 September 2024, Deadline for applications: April, 15th.

    The Chair's expertise lies in the empirical analysis of broad microeconomic and policy- relevant topics. The Chair's empirical work employs a wide range of different methodologies, and applies it to questions related to health, fertility, poverty, household structure, labor market frictions...
    Candidates should have a Master's degree in economics, statistics or a related field, preferably with a good command of econometric tools. Excellent English language skills are required; good French language skills are recommended.
    The University of Fribourg offers internationally competitive working conditions. The duration is initially 18 months with the prospect of a further extension up to a total of five years.
    To apply, send an email with a single pdf file including: CV, diplomas, and a short presentation of interests to Mrs Nicole Papaux (nicole.papaux@unifr.ch). For a summary of the Chair's areas of interest, see the website https://www3.unifr.ch/edhe/en.

    For further administrative information, please contact Mrs Papaux. For further academic information, please contact Pr Dumas (christelle.dumas@unifr.ch).

  • Post-doc position in economics and/or related disciplines

    As part of a research collaboration with a major Swiss insurance company, the Center for Competitiveness in the Department of Economics at the University of Fribourg is seeking to recruit one post-doc researcher for a 2 years period (3rd year to be confirmed at a later stage). This researchers will play a crucial role in a collaborative research project titled “Policies and Corporate Strategies for Strengthening the Sustainable Economic and Social Competitiveness of Switzerland.” The project's team is composed of researchers from diverse fields including economics, management, communication, law, and sociology. This initiative is part of a broader cluster called "The Future of Switzerland," consisting of four interlinked research projects, embracing an interdisciplinary approach. The areas that can be addressed will touch on issues of economic and social policies such as smart regions and cities, energy transition, corporate and policy strategies for addressing climate change, the creation of value by businesses, sociological and societal issues related to sustainable development to name just a few examples. The postdoc's expertise in specific domains may also influence the project's directions

    Key responsibilities

    • Conduct theoretical and empirical research in the respective fields of the research project(s).
    • Organize and facilitate scientific exchanges among researchers from various departments and faculties within the specific research project and across other research projects.
    • Co-organize events, including workshops, and other relevant activities.
    • Doctoral degree in economics, management, or a related social science

    Requirements:

    • Doctoral degree in economics, management, or a related social science
    • Proficiency in quantitative and qualitative empirical methods (for instance regression analysis and
    • methods for policy/impact evaluation); ideally also and advanced command of qualitative methods.
    • A promising academic record with the potential to publish in high quality academic
    • Proficiency in English; ideally also fluency in French and/or German, as well as knowledge of Switzerland and its institutions

    Start data: as soon as possible

    Salary: Competitive and in accordance with the University of Fribourg's guidelines.

    Affiliation

    The position will be affiliated with the Center for Competitiveness at the University of Fribourg, within the Department of Economics (Faculty of Management, Economics, and Social Sciences). For additional information, please feel free to reach out to Professor Dr. Philippe Gugler, Head of the Center for Competitiveness and President of the Department of Economics at the University of Fribourg (philippe.gugler@unifr.ch).

    Application

    Interested candidates are invited to submit a complete application in a single PDF file (lastname.pdf) via email to philippe.gugler@unifr.ch. Please use "Application Post-Doc 2023" as the subject line. The application should include a concise motivation leter (maximum 2 pages), a CV (maximum 2 pages), a summary of key achievements (maximum 2 pages), and the contact information for two referees who are prepared to provide a leter of reference upon request.

    Deadline of Application: February 23rd, 2024

     

  • Assistant.e diplômé.e 50-100%

    La chaire de comptabilité et analyse financières cherche une assitante ou un assistant diplômé.e avec entrée en fonction au  1er février 2024 / 1er août 2024 ou date à convenir

    Cahier des charges :

    Collaborer aux projets de recherche de la chaire et rédiger une thèse de doctorat sur un sujet de comptabilité et/ou analyse financières.

     Assister les cours de comptabilité de niveau Bachelor, soit :

    • Préparer et donner régulièrement les exercices
    • Seconder les étudiants dans la rédaction de leurs travaux de séminaire
    • Assister à la préparation ainsi qu’à la correction des examens
    • Collaborer à la préparation des cours
    • Assister à la préparation du cours du niveau Master
    • Soutenir le titulaire de la chaire dans les travaux de recherche

    Exigences :

    Master (ou diplôme universitaire équivalent) en comptabilité, finances, gestion d’entreprise ou dans une branche similaire ; très bonne connaissances du français, de l’anglais ainsi que de bonne connaissances d’allemand seraient un atout.

    Candidatures :

    Les candidatures sont à adresser par courrier ou par e-mail à : Prof. Dr. Franck Missonier-Piera, Université de Fribourg, Département de gestion d’entreprise, Chaire de comptabilité et analyse financières, Bd. de Pérolles 90, CH-1700 Fribourg ou franck.missonier@unifr.ch.

     Des renseignements complémentaires peuvent être obtenus par e-mail auprès du Prof. Dr. Franck Missonier-Piera. Vous pouvez aussi consulter le site web suivant : http://www.unifr.ch/caf/fr.

Weitere Angebote

Jobbörse für Studierende