Russia's War against Ukraine in the Media Spotlight: The Battle for Public Opinion

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Code UE-EKM.01411
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
    Kursus Master
    Semester SA-2023

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Montag , Blockkurs (Herbstsemester)
    Stunden pro Woche 2

    Unterricht

    Dozenten-innen
    • Schuck Andreas
    Beschreibung

    The war between Russia and Ukraine is the dominating news topic at the moment. Many political issues are conveyed to the citizens indirectly through the media, and the way in which they are portrayed has a demonstrable influence on public opinion. But what is 'public opinion' exactly - how is it formed and what is its power? Political opinion research is interested in how public opinion is shaped during times of crisis, how it is influenced, and what influence it has on political decision-making. The battle for public opinion is being fought from various sides, often with conflicting interests and different communication strategies. In this course, we will explore the role of the media and other actors in the battle for public opinion during the Russia-Ukraine war. In addition to covering media effects and public opinion research, we will also focus specifically on the role of emotions in political communication and on current research about misinformation and disinformation.

    Lernziele
    • Kenntnis und Verständnis wichtiger Theorien in der politischen Kommunikation und in der Journalismusforschung
    • Fähigkeit gesellschaftlich und/oder wissenschaftlich relevante Probleme wissenschaftlich zu formulieren, zu erforschen und zu lösen
    • Fähigkeit zu argumentieren, zu analysieren und zu schlussfolgern auf akademischem Niveau
    • Fähigkeit erworbenes Wissen zu nutzen, um konkrete, wissenschaftliche Fragestellungen schriftlich zu bearbeiten

     

    Verfügbarkeit 30
    Soft Skills Nein
    ausserhalb des Bereichs Nein
    BeNeFri Nein
    Mobilität Nein
    UniPop Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    25.09.2023 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum A230
    25.09.2023 15:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum F130
    26.09.2023 17:15 - 19:00 Kurs PER 21, Raum F130
    27.09.2023 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum E130
    27.09.2023 17:15 - 19:00 Kurs PER 21, Raum E130
    26.10.2023 14:15 - 16:00 Kurs PER 21, Raum F130
    26.10.2023 17:15 - 19:00 Kurs PER 21, Raum F130
    27.10.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum D130
    27.10.2023 16:15 - 18:00 Kurs PER 21, Raum D130
    28.10.2023 10:15 - 11:00 Kurs PER 21, Raum F130
    28.10.2023 12:15 - 14:00 Kurs PER 21, Raum F130
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation - SA-2023, Wintersession 2024

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Course with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).

    Schriftliche Prüfung - SP-2024, Wiederholungssession 2024

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Written exam 60 minutes

    Only as a retake exam

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives
    Forschungsbereiche > Forschungsbereich Political Communication
    Political Communication

    Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft

    NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte

    NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte