Russia's War against Ukraine in the Media Spotlight: The Battle for Public Opinion
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Unterricht
Details
Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung Code UE-EKM.01411 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
Kursus Master Semester SA-2023 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Montag , Blockkurs (Herbstsemester)
Stunden pro Woche 2 Unterricht
Dozenten-innen - Schuck Andreas
Beschreibung The war between Russia and Ukraine is the dominating news topic at the moment. Many political issues are conveyed to the citizens indirectly through the media, and the way in which they are portrayed has a demonstrable influence on public opinion. But what is 'public opinion' exactly - how is it formed and what is its power? Political opinion research is interested in how public opinion is shaped during times of crisis, how it is influenced, and what influence it has on political decision-making. The battle for public opinion is being fought from various sides, often with conflicting interests and different communication strategies. In this course, we will explore the role of the media and other actors in the battle for public opinion during the Russia-Ukraine war. In addition to covering media effects and public opinion research, we will also focus specifically on the role of emotions in political communication and on current research about misinformation and disinformation.
Lernziele - Kenntnis und Verständnis wichtiger Theorien in der politischen Kommunikation und in der Journalismusforschung
- Fähigkeit gesellschaftlich und/oder wissenschaftlich relevante Probleme wissenschaftlich zu formulieren, zu erforschen und zu lösen
- Fähigkeit zu argumentieren, zu analysieren und zu schlussfolgern auf akademischem Niveau
- Fähigkeit erworbenes Wissen zu nutzen, um konkrete, wissenschaftliche Fragestellungen schriftlich zu bearbeiten
Verfügbarkeit 30 Soft Skills Nein ausserhalb des Bereichs Nein BeNeFri Nein Mobilität Nein UniPop Nein -
Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 25.09.2023 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum A230 25.09.2023 15:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum F130 26.09.2023 17:15 - 19:00 Kurs PER 21, Raum F130 27.09.2023 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum E130 27.09.2023 17:15 - 19:00 Kurs PER 21, Raum E130 26.10.2023 14:15 - 16:00 Kurs PER 21, Raum F130 26.10.2023 17:15 - 19:00 Kurs PER 21, Raum F130 27.10.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum D130 27.10.2023 16:15 - 18:00 Kurs PER 21, Raum D130 28.10.2023 10:15 - 11:00 Kurs PER 21, Raum F130 28.10.2023 12:15 - 14:00 Kurs PER 21, Raum F130 -
Leistungskontrolle
Fortlaufende Evaluation - SA-2023, Wintersession 2024
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Course with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).
Schriftliche Prüfung - SP-2024, Wiederholungssession 2024
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Written exam 60 minutes
Only as a retake exam
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Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary PerspectivesForschungsbereiche > Forschungsbereich Political CommunicationPolitical Communication
Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft
NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte
NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte