Strategic Digital Communication: managing stakeholders in the era of #boycotts and disinformation

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Code UE-EKM.01307
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Seminar
    Kursus Master
    Semester SA-2022

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Dienstag 08:15 - 10:00, Wöchentlich (Herbstsemester)
    Stunden pro Woche 4

    Unterricht

    Verantwortliche
    • Illia Manzan Laura Géraldine
    Dozenten-innen
    • Illia Manzan Laura Géraldine
    Assistenten
    • Giorgi Nicole
    Beschreibung

    With digitisation, companies face new challenges and opportunities related to new forms of organisa-tion, communication and content creation.

    This course provides students with the conceptual tools to think about how a company can prepare to respond to this new communication landscape.

    The seminar will address the following three macro themes:

    1. Emerging forms of organisation, audiences and social media: How is digitalisation enabling new forms of organisation (e.g. #boycotts)? How does this affect misinformation for businesses?
    2. The formation of legitimacy and reputation in digital sphere: how do audiences use social media to express their social evaluations of organizations (e.g. reputation, legitimacy)?
    3. Digitisation and its influence on business and society: how are audiences and companies using new media to communicate their social engagement? What is the role of Artificial Intelligent agents in today's digital landscape?
    Lernziele

    The aim of the seminar is to provide students with the theoretical and conceptual tools to analyse the opportunities (as well as the threats) that digitisation brings to organisations. Students will examine different theoretical approaches to critically consider the strategic value of e-communication.

    Specific objectives of this course are:

    • Understand how to critically read an academic article
    • Understand how to apply theories and concepts to current events
    • Understand how to use theories and concepts to develop a scientific study
    • Understand how to create an idea with the concepts and theories used in an article
    • Understand how to develop a research proposal.
    Zugangsbedingungen

    Ability to read and understand English texts.

    Verfügbarkeit 10
    Soft Skills Nein
    ausserhalb des Bereichs Nein
    BeNeFri Ja
    Mobilität Ja
    UniPop Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    20.09.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    27.09.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    04.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    11.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    18.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    25.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    08.11.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    22.11.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    29.11.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    06.12.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    13.12.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
    20.12.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation - SA-2022, Wintersession 2023

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Work and presentation

    Seminar with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    BeNeFri - Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
    Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
    Kurse > Master - Kursangebot für BeNeFristudierende

    Doc - Betriebswirtschaftslehre
    Version: 2002/SA_V01
    Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Management in Nonprofit-Organisation
    Version: 2002/SA_V01_60ECTS Théoriques
    Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Quantitative Wirtschaftsforschung
    Version: 2002/SA_V01
    Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Sozialwissenschaften
    Version: 2002/SA_V01
    Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Volkswirtschaftslehre
    Version: 2002/SA_V01
    Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
    Version: 2002/SA_V01
    Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Wirtschaftsinformatik
    Version: 20210713
    Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR

    Ergänzende Lehrveranstaltungen in SES oder Mobilität
    Version: ens_compl_ses
    Master Kursangebot für Mobilitätstudierende

    Ma - Business Communication - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2022/SA_V02
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Ethik und Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Kurse > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Kurse > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V02
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux cours et séminaires à choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Organizational Communication
    Forschungsbereiche > Forschungsbereich Organizational Communication
    Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives

    Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft
    Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication» > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Marketing - 90 ECTS
    Version: 2021/V03 dès SA-2024
    Kurse - 72 ECTS > Zusatzmodul > Validierungselement-Gruppe des COM-Moduls > COM : Communication > Wahlkurse

    NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl

    NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl