Strategic Digital Communication: managing stakeholders in the era of #boycotts and disinformation
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Unterricht
Details
Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung Code UE-EKM.01307 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Seminar
Kursus Master Semester SA-2022 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Dienstag 08:15 - 10:00, Wöchentlich (Herbstsemester)
Stunden pro Woche 2 Unterricht
Verantwortliche - Illia Manzan Laura Géraldine
Dozenten-innen - Illia Manzan Laura Géraldine
Assistenten - Giorgi Nicole
Beschreibung With digitisation, companies face new challenges and opportunities related to new forms of organisa-tion, communication and content creation.
This course provides students with the conceptual tools to think about how a company can prepare to respond to this new communication landscape.
The seminar will address the following three macro themes:
- Emerging forms of organisation, audiences and social media: How is digitalisation enabling new forms of organisation (e.g. #boycotts)? How does this affect misinformation for businesses?
- The formation of legitimacy and reputation in digital sphere: how do audiences use social media to express their social evaluations of organizations (e.g. reputation, legitimacy)?
- Digitisation and its influence on business and society: how are audiences and companies using new media to communicate their social engagement? What is the role of Artificial Intelligent agents in today's digital landscape?
Lernziele The aim of the seminar is to provide students with the theoretical and conceptual tools to analyse the opportunities (as well as the threats) that digitisation brings to organisations. Students will examine different theoretical approaches to critically consider the strategic value of e-communication.
Specific objectives of this course are:
- Understand how to critically read an academic article
- Understand how to apply theories and concepts to current events
- Understand how to use theories and concepts to develop a scientific study
- Understand how to create an idea with the concepts and theories used in an article
- Understand how to develop a research proposal.
Zugangsbedingungen Ability to read and understand English texts.
Verfügbarkeit 10 Soft Skills Nein ausserhalb des Bereichs Nein BeNeFri Ja Mobilität Ja UniPop Nein -
Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 20.09.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 27.09.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 04.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 11.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 18.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 25.10.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 08.11.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 22.11.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 29.11.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 06.12.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 13.12.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 20.12.2022 08:15 - 10:00 Kurs PER 21, Raum B207 -
Leistungskontrolle
Fortlaufende Evaluation - SA-2022, Wintersession 2023
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Work and presentation
Seminar with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).
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Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: BeNeFri - Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Kurse > Master - Kursangebot für BeNeFristudierende
Doc - Betriebswirtschaftslehre
Version: 2002/SA_V01
Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR
Doc - Management in Nonprofit-Organisation
Version: 2002/SA_V01_60ECTS Théoriques
Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR
Doc - Quantitative Wirtschaftsforschung
Version: 2002/SA_V01
Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR
Doc - Sozialwissenschaften
Version: 2002/SA_V01
Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR
Doc - Volkswirtschaftslehre
Version: 2002/SA_V01
Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR
Doc - Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
Version: 2002/SA_V01
Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR
Doc - Wirtschaftsinformatik
Version: 20210713
Wahlkurse > Wahlkurse UNIFR
Ergänzende Lehrveranstaltungen in SES oder Mobilität
Version: ens_compl_ses
Master Kursangebot für Mobilitätstudierende
Ma - Business Communication - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choixKurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Ethik und Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
Kurse - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choixKurse - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Kurse > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choixKurse > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux cours et séminaires à choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choixKurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Organizational CommunicationForschungsbereiche > Forschungsbereich Organizational CommunicationForschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives
Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen KommunikationswissenschaftKurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication» > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Kurse > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication
NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach WahlMasterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTSfrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach WahlMasterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTSfrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl