Strategic Digital Communication: managing stakeholders in the era of #boycotts and disinformation

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management
    Domaine Sciences de la Communication et des Médias
    Code UE-EKM.01307
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Séminaire
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2022

    Horaires et salles

    Horaire résumé Mardi 08:15 - 10:00, Hebdomadaire (Semestre d'automne)
    Heures par semaine 4

    Enseignement

    Responsables
    • Illia Manzan Laura Géraldine
    Enseignants
    • Illia Manzan Laura Géraldine
    Assistants
    • Giorgi Nicole
    Description

    With digitisation, companies face new challenges and opportunities related to new forms of organisa-tion, communication and content creation.

    This course provides students with the conceptual tools to think about how a company can prepare to respond to this new communication landscape.

    The seminar will address the following three macro themes:

    1. Emerging forms of organisation, audiences and social media: How is digitalisation enabling new forms of organisation (e.g. #boycotts)? How does this affect misinformation for businesses?
    2. The formation of legitimacy and reputation in digital sphere: how do audiences use social media to express their social evaluations of organizations (e.g. reputation, legitimacy)?
    3. Digitisation and its influence on business and society: how are audiences and companies using new media to communicate their social engagement? What is the role of Artificial Intelligent agents in today's digital landscape?
    Objectifs de formation

    The aim of the seminar is to provide students with the theoretical and conceptual tools to analyse the opportunities (as well as the threats) that digitisation brings to organisations. Students will examine different theoretical approaches to critically consider the strategic value of e-communication.

    Specific objectives of this course are:

    • Understand how to critically read an academic article
    • Understand how to apply theories and concepts to current events
    • Understand how to use theories and concepts to develop a scientific study
    • Understand how to create an idea with the concepts and theories used in an article
    • Understand how to develop a research proposal.
    Conditions d'accès

    Ability to read and understand English texts.

    Places disponibles 10
    Softskills Non
    Hors domaine Non
    BeNeFri Oui
    Mobilité Oui
    UniPop Non
  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    20.09.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    27.09.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    04.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    11.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    18.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    25.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    08.11.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    22.11.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    29.11.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    06.12.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    13.12.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
    20.12.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207
  • Modalités d'évaluation

    Evaluation continue - SA-2022, Session d'hiver 2023

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Work and presentation

    Seminar with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    BcMa - Communication et Société - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl

    BcMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl

    BeNeFri - Sciences économiques et sociales
    Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
    Cours > Offre de cours Master pour étudiants BeNeFri

    Doc - Economie politique
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Economie quantitative
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Gestion d'entreprise
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Informatique de gestion
    Version: 20210713
    Cours à choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Management en Nonprofit-Organisation
    Version: 2002/SA_V01_60ECTS Théoriques
    Cours à choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Sciences sociales
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Sciences économiques et sociales
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Enseignement complémentaire en SES ou étudiants en mobilité
    Version: ens_compl_ses
    Offre de cours Master pour étudiants en mobilité

    Ma - Business Communication - Gestion d'entreprise - 90 ECTS
    Version: 2022/SA_V02
    Cours - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Cours - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Economie politique - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Cours > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Cours > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V02
    Cours - 60 ECTS > Communication > Deux cours et séminaires à choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Cours - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Éthique et économie politique - 90 ECTS
    Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
    Cours - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
    Cours - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Communication et Société - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Organizational Communication
    Forschungsbereiche > Forschungsbereich Organizational Communication
    Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives

    Ma - Marketing - 90 ECTS
    Version: 2021/V03 dès SA-2024
    Cours - 72 ECTS > Module complémentaire > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication > Cours à choix

    Ma - Sciences de la communication et des médias - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft
    Cours - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication» > Masterseminar Modul B - 3 ECTS