Strategic Digital Communication: managing stakeholders in the era of #boycotts and disinformation
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Enseignement
Détails
Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management Domaine Sciences de la Communication et des Médias Code UE-EKM.01307 Langues Anglais Type d'enseignement Séminaire
Cursus Master Semestre(s) SA-2022 Horaires et salles
Horaire résumé Mardi 08:15 - 10:00, Hebdomadaire (Semestre d'automne)
Heures par semaine 2 Enseignement
Responsables - Illia Manzan Laura Géraldine
Enseignants - Illia Manzan Laura Géraldine
Assistants - Giorgi Nicole
Description With digitisation, companies face new challenges and opportunities related to new forms of organisa-tion, communication and content creation.
This course provides students with the conceptual tools to think about how a company can prepare to respond to this new communication landscape.
The seminar will address the following three macro themes:
- Emerging forms of organisation, audiences and social media: How is digitalisation enabling new forms of organisation (e.g. #boycotts)? How does this affect misinformation for businesses?
- The formation of legitimacy and reputation in digital sphere: how do audiences use social media to express their social evaluations of organizations (e.g. reputation, legitimacy)?
- Digitisation and its influence on business and society: how are audiences and companies using new media to communicate their social engagement? What is the role of Artificial Intelligent agents in today's digital landscape?
Objectifs de formation The aim of the seminar is to provide students with the theoretical and conceptual tools to analyse the opportunities (as well as the threats) that digitisation brings to organisations. Students will examine different theoretical approaches to critically consider the strategic value of e-communication.
Specific objectives of this course are:
- Understand how to critically read an academic article
- Understand how to apply theories and concepts to current events
- Understand how to use theories and concepts to develop a scientific study
- Understand how to create an idea with the concepts and theories used in an article
- Understand how to develop a research proposal.
Conditions d'accès Ability to read and understand English texts.
Places disponibles 10 Softskills Non Hors domaine Non BeNeFri Oui Mobilité Oui UniPop Non -
Dates et salles
Date Heure Type d'enseignement Lieu 20.09.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 27.09.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 04.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 11.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 18.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 25.10.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 08.11.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 22.11.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 29.11.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 06.12.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 13.12.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 20.12.2022 08:15 - 10:00 Cours PER 21, salle B207 -
Modalités d'évaluation
Evaluation continue - SA-2022, Session d'hiver 2023
Mode d'évaluation Par note Description Work and presentation
Seminar with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).
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Affiliation
Valable pour les plans d'études suivants: BcMa - Communication et Société - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach WahlMasterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTSfrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
BcMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach WahlMasterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTSfrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
BeNeFri - Sciences économiques et sociales
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Cours > Offre de cours Master pour étudiants BeNeFri
Doc - Economie politique
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Economie quantitative
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Gestion d'entreprise
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Informatique de gestion
Version: 20210713
Cours à choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Management en Nonprofit-Organisation
Version: 2002/SA_V01_60ECTS Théoriques
Cours à choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Sciences sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Doc - Sciences économiques et sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR
Enseignement complémentaire en SES ou étudiants en mobilité
Version: ens_compl_ses
Offre de cours Master pour étudiants en mobilité
Ma - Business Communication - Gestion d'entreprise - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Cours - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choixCours - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Economie politique - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Cours > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choixCours > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Cours - 60 ECTS > Communication > Deux cours et séminaires à choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choixCours - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Éthique et économie politique - 90 ECTS
Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
Cours - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choixCours - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Communication et Société - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Organizational CommunicationForschungsbereiche > Forschungsbereich Organizational CommunicationForschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Cours > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication
Ma - Sciences de la communication et des médias - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Cours - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen KommunikationswissenschaftCours - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication» > Masterseminar Modul B - 3 ECTS