Masterseminar Modul B: (Digitized) Crisis Communication and Reputation Building for Companies and Nation States

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Code UE-EKM.00934
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Seminar
    Kursus Master
    Semester SA-2022

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Mittwoch 13:15 - 15:00, Wöchentlich, PER 21, Raum F207 (Herbstsemester)
    Stunden pro Woche 2

    Unterricht

    Verantwortliche
    Dozenten-innen
    Beschreibung

    Companies and nation states today need to take into account an increasing number of (digital) publics ready to take action on issues that concern them, and for which they hold these organizations and states responsible. The increasing complexity of social, economic and technological systems is also the reason why the number of crises, that can potentially harm a company as well as a nation state, is constantly growing. Active reputation management and well-prepared crisis communication plans have therefore become standard management tools in well-run companies and on governmental level.

    Students will learn about the processes and structures of issues, reputation and crisis management, both in theory and practice, and on corporate and nation state level. Through empirical research studies, theories, and case studies, students will gain knowledge about reputation and crisis management policies and tools.

     

    Lernziele

    You will gain substantial knowledge, and develop methodological skills for researching and critically analyzing crisis communication and reputation building both for companies as well as for nation states challenged by the digital era.

    You will be able to link and discuss theoretical and empirical research findings from both fields using the broader context of organizational and social theories.

    Moreover, you will get insights into the basic elements, theories, and terms of the interrelated concepts on issues, reputation and crisis management as part of a corporate communication strategy and the strategic communication of nation states.

    You will develop the ability to think critically, assess and analyze empirical studies, and develop ideas for your own potential research design.

    You will learn to work in teams, present the results of your analyses, and contribute thoughtfully to discussions.

    Verfügbarkeit 15
    Soft Skills
    Nein
    ausserhalb des Bereichs
    Nein
    BeNeFri
    Ja
    Mobilität
    Ja
    UniPop
    Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    21.09.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    28.09.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    05.10.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    12.10.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    19.10.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    26.10.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    02.11.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    09.11.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    16.11.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    23.11.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    30.11.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    07.12.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    14.12.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
    21.12.2022 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation - SA-2022, Wintersession 2023

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Seminar mit fortlaufender Evaluation: nach der Einschreibeperiode können Sie sich nicht mehr von der Einschreibung zurückziehen (s. Sessionskalender auf der Webseite der Fakultät).

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Ergänzende Lehrversanstaltungen in SES oder Mobilität
    Version: ens_compl_ses
    Master Kursangebot für Mobilitätstudierende

    Ma - Business Communication : Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2022/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires

    Ma - Business Communication : Ethik und Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires
    Kurse > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS

    Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires

    Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Forschungsbereich Organizational Communication > Schwerpunkt 3 - Seminar nach Wahl > INGENHOFF Diana
    Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft
    1107 - Optionswahl > Schwerpunkt Organizational Communication > Kurse > Schwerpunkt 3 - Seminar nach Wahl > INGENHOFF Diana

    Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication» > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»
    Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft

    NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl

    NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
    Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl