Analyzing Social Media
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Unterricht
Details
Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung Code UE-EKM.01326 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
Kursus Master Semester SA-2022 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Donnerstag 10:15 - 12:00, Wöchentlich
Stunden pro Woche 2 Unterricht
Dozenten-innen Beschreibung How does a news story go viral on Instagram?
Does the party-affiliation and gender of politicians affect their visibility and user interactions on Facebook?
Which hashtags dominate the debate on climate change on Twitter?
This course teaches you how to address and answer such questions through social media data analysis. The course pursues a two-sided approach:
- On the one hand, it equips students with practical computational skills to access, gather, process, and analyze social media data and metrics, notably from Instagram, Facebook, and Twitter.
To do this, the course introduces students to the R programming language and various open-source analytics tools in hands-on, workshop-style lessons. - On the other hand, the course aims to sharpen the critical thinking skills of students, namely their ability to critically assess, interpret, and debate in class some of the current developments, controversies, and ethically problematic issues in social media.
This also requires considering some of the latest research on those topics.
Grading occurs in two parts.
- Part I: 40% take-home problem sets to be solved in R (individually, to be submitted throughout the semester).
- Part II: 60% term paper on your own social media data analysis and critical discussion (individually, essay of 1500-2500 words, can be written in English, French, or German).
Lernziele - Be able to access, gather, process, and analyze social media data through computational techniques. Specifically, be able to apply the R programming language at a basic level, notably to manipulate, analyze, and visualize social media data, for example, in scatter plots and word clouds
- Be able to combine technical insights and critical reasoning to make sense of social media data and the complex interplay between social actors and technical systems that led to the creation of those data
- Improve your academic writing skills
Verfügbarkeit 40 Soft Skills Ja ausserhalb des Bereichs Nein BeNeFri Ja Mobilität Ja UniPop Nein - On the one hand, it equips students with practical computational skills to access, gather, process, and analyze social media data and metrics, notably from Instagram, Facebook, and Twitter.
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Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 22.09.2022 10:15 - 12:00 Kurs 29.09.2022 10:15 - 12:00 Kurs 06.10.2022 10:15 - 12:00 Kurs 13.10.2022 10:15 - 12:00 Kurs 20.10.2022 10:15 - 12:00 Kurs 27.10.2022 10:15 - 12:00 Kurs 03.11.2022 10:15 - 12:00 Kurs 10.11.2022 10:15 - 12:00 Kurs 17.11.2022 10:15 - 12:00 Kurs 24.11.2022 10:15 - 12:00 Kurs 01.12.2022 10:15 - 12:00 Kurs 15.12.2022 10:15 - 12:00 Kurs 22.12.2022 10:15 - 12:00 Kurs -
Leistungskontrolle
Mündliche Prüfung - SP-2023, Wiederholungssession 2023
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Exam duration: 15 minutes
Retake exam only, not valid for a first try
Fortlaufende Evaluation - SA-2022, Wintersession 2023
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Course with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).
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Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: Ba - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 120 ECTS
Version: 2021/SA_V03
2. + 3. Jahr - 78 ECTS > Kurse / Seminare - 63 ECTS > Bachelor-Wahlveranstaltungen > Ba - 156 - Wahlpflichtvorlesungen Kommunikationswissenschaft
BcBa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Wahlvorlesungen > Weitere Wahlvorlesungen aus dem Angebot DCM für das Nebenfach KM 30 ECTS
BcBa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 60 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Wahlvorlesungen - mind. 18 ECTS > Weitere Wahlvorlesungen aus dem Angebot DCM für das Nebenfach KM 60 ECTS
Ergänzende Lehrversanstaltungen in SES
Version: ens_compl_ses
803 - BA-Kursangebot für Mobilitätstudierende
Ma - Business Communication : Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix
Ma - Business Communication : Ethik und Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
Kurse - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix
Ma - Business Communication : Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Kurse > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix
Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix
Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft
Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft