Master lecture Media Use and Effects

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Code UE-EKM.00596
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Seminar
    Kursus Master
    Semester SA-2021

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Dienstag 13:15 - 15:00, Wöchentlich
    Stunden pro Woche 2

    Unterricht

    Dozenten-innen
    Beschreibung In this advanced lecture, a broad overview of theories and models of media use, media exposure and media effects will be presented and discussed. This applies to substantive and methodological differentiation and expansion. We will also address special and current phenomena in media exposure and media effects. We will approach studies and theories from a variety of different critical, theoretical, and methodological perspectives. Half of each session will be the introductory part by the course leader. The second part of each sessing will be filled with group-presentions about a current phenomenon/ussue/topic/paper, discussions about that paper as well as formal review/response to the paper & presentation by student teams.
    Lernziele Repeat, consolidate and broaden important theories of media use, media exposure and media effects. Discuss and reflect on exemplary studies based on your presentations. Transfer theories and results on current phenomena of media use, media exposure and media effects.
    Bemerkungen

    Please be prepared and accept that the lecture is biparted: One part will be the classic lecture format, the second will be closer to the form of a seminar where presentations, discussion and interactions are required and welcome.

    Soft Skills
    Ja
    ausserhalb des Bereichs
    Nein
    BeNeFri
    Ja
    Mobilität
    Ja
    UniPop
    Nein

    Dokument

    Bibliographie Potter, W.J. (2012). Media Effects. Thousand Oaks: Sage. Charts of the lecture will be made available on moodle. Additional papers will be provided during the lecture, if appropriate.
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    21.09.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    28.09.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    05.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    12.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    19.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    26.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    02.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    09.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    16.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    23.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    30.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    07.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    14.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
    21.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation - SA-2021, Wintersession 2022

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Presentation of Case Study and Synopsis/Summary.

    Course with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).

    No retake exam

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Ergänzende Lehrversanstaltungen in SES
    Version: ens_compl_ses
    803 - MA-Kursangebot für Mobilitätstudierende

    Europastudien 30 [MA]
    Version: SA14_MA_PS_bil_v01
    Wirtschaftliche, politische und soziale Problemfelder in Europa > Modul "Wirtschaft" (Option A)

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Ma - Accounting and Finance - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse - 72 ECTS > minimum 0 / maximum 1 beliebiger Masterkurs, der an der Universität Fribourg angeboten wird , wenn 72 ECTS in den oben genannten Modulen noch nicht erreicht sind > SES-Wahlkurse auf Masterstufe

    Ma - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2017/SA_v01
    Kurse: mind. 63 ECTS > 3 Modulen von 12 ECTS min. jedes > MAR: Marketing
    Kurse: mind. 63 ECTS > Wahlkurse: max. 18 ECTS > SES-Wahlkurse auf Masterstufe

    Ma - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse: mind. 72 ECTS > Modules - min 54 ECTS > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: Marketing
    Kurse: mind. 72 ECTS > Wahlkurse: max. 18 ECTS > SES-Wahlkurse auf Masterstufe

    Ma - Business Communication : Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Gewählte Option > Betriebswirtschaftslehre > 30 ECTS parmi les modules : > MAR: Marketing

    Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Optionsgruppe > Wirtschaftsinformatik > Kurse > Module Betriebswirtschaftslehre > MAR: Marketing

    Ma - European Business - 90 ECTS
    Version: 2017/SA_v01
    Courses - 63 ECTS > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
    Courses - 63 ECTS > Modules - Min one extra module with 12 ECTS > One complete module taken from the following list > MAR: Marketing

    Ma - International and European Business - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Courses > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
    Courses > Module > One complete module taken from the following list > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: Marketing

    Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
    Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Forschungsbereich Media Use & Effects > Schwerpunkt 4 - Vorlesung
    1107 - Optionswahl > Schwerpunkt Media Use & Effects > Kurse > Schwerpunkt 4 - Vorlesung

    Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
    Kurse - 60 ECTS > Modul A «Media, Politics and the Economy» Modul
    Kurse - 60 ECTS > Modul C «Media Use and Effects»

    Ma - Marketing - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Ku > Masterwahlkurse auf der gesamten Universität > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
    Ku > Groupe d'élément de validation du Module Marketing > MAR: Marketing
    Ku > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication

    Ma - Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Wahlkurse > Wahlkurse der SES-Fakultät - max. 15 ECTS > SES-Wahlkurse auf Masterstufe

    Ma - Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2019/SA_V01
    Kurse - min. 45 ECTS > Module Betriebswirtschaftslehre - max. 15 ECTS > MAR: Marketing

    Ma - Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2020/SA-v01
    Kurse - min. 45 ECTS > Module Betriebswirtschaftslehre - max. 15 ECTS > MAR: Marketing

    NfMa - Betriebswirtschaftslehre - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Wahlkurse - 30 ECTS > MAR: Marketing

    NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Pflichtkurse 15ECTS

    NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse > Vorlesung "Media Use and Effects"

    NfMa - Wirtschaftsinformatik - 30 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Kurse > Module Betriebswirtschaftslehre > MAR: Marketing