Master lecture Media Use and Effects
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Unterricht
Details
Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung Code UE-EKM.00596 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Seminar
Kursus Master Semester SA-2021 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Dienstag 13:15 - 15:00, Wöchentlich
Stunden pro Woche 2 Unterricht
Dozenten-innen Beschreibung In this advanced lecture, a broad overview of theories and models of media use, media exposure and media effects will be presented and discussed. This applies to substantive and methodological differentiation and expansion. We will also address special and current phenomena in media exposure and media effects. We will approach studies and theories from a variety of different critical, theoretical, and methodological perspectives. Half of each session will be the introductory part by the course leader. The second part of each sessing will be filled with group-presentions about a current phenomenon/ussue/topic/paper, discussions about that paper as well as formal review/response to the paper & presentation by student teams. Lernziele Repeat, consolidate and broaden important theories of media use, media exposure and media effects. Discuss and reflect on exemplary studies based on your presentations. Transfer theories and results on current phenomena of media use, media exposure and media effects. Bemerkungen Please be prepared and accept that the lecture is biparted: One part will be the classic lecture format, the second will be closer to the form of a seminar where presentations, discussion and interactions are required and welcome.
Soft Skills Ja ausserhalb des Bereichs Nein BeNeFri Ja Mobilität Ja UniPop Nein Dokument
Bibliographie Potter, W.J. (2012). Media Effects. Thousand Oaks: Sage. Charts of the lecture will be made available on moodle. Additional papers will be provided during the lecture, if appropriate. -
Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 21.09.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 28.09.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 05.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 12.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 19.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 26.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 02.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 09.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 16.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 23.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 30.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 07.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 14.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 21.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum E230 -
Leistungskontrolle
Fortlaufende Evaluation - SA-2021, Wintersession 2022
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Presentation of Case Study and Synopsis/Summary.
Course with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).
No retake exam
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Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: Ergänzende Lehrversanstaltungen in SES
Version: ens_compl_ses
803 - MA-Kursangebot für Mobilitätstudierende
Europastudien 30 [MA]
Version: SA14_MA_PS_bil_v01
Wirtschaftliche, politische und soziale Problemfelder in Europa > Modul "Wirtschaft" (Option A)
Germanistik 120
Version: SA16_BA_dt_V02
Soft Skills
Ma - Accounting and Finance - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Kurse - 72 ECTS > minimum 0 / maximum 1 beliebiger Masterkurs, der an der Universität Fribourg angeboten wird , wenn 72 ECTS in den oben genannten Modulen noch nicht erreicht sind > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
Ma - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2017/SA_v01
Kurse: mind. 63 ECTS > 3 Modulen von 12 ECTS min. jedes > MAR: MarketingKurse: mind. 63 ECTS > Wahlkurse: max. 18 ECTS > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
Ma - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Kurse: mind. 72 ECTS > Modules - min 54 ECTS > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: MarketingKurse: mind. 72 ECTS > Wahlkurse: max. 18 ECTS > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
Ma - Business Communication : Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Gewählte Option > Betriebswirtschaftslehre > 30 ECTS parmi les modules : > MAR: Marketing
Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Optionsgruppe > Wirtschaftsinformatik > Kurse > Module Betriebswirtschaftslehre > MAR: Marketing
Ma - European Business - 90 ECTS
Version: 2017/SA_v01
Courses - 63 ECTS > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES-Wahlkurse auf MasterstufeCourses - 63 ECTS > Modules - Min one extra module with 12 ECTS > One complete module taken from the following list > MAR: Marketing
Ma - International and European Business - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Courses > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES-Wahlkurse auf MasterstufeCourses > Module > One complete module taken from the following list > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: Marketing
Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > SES-Wahlkurse auf MasterstufeForschungsbereiche > Forschungsbereiche > Forschungsbereich Media Use & Effects > Schwerpunkt 4 - Vorlesung1107 - Optionswahl > Schwerpunkt Media Use & Effects > Kurse > Schwerpunkt 4 - Vorlesung
Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > SES-Wahlkurse auf MasterstufeKurse - 60 ECTS > Modul A «Media, Politics and the Economy» ModulKurse - 60 ECTS > Modul C «Media Use and Effects»
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Ku > Masterwahlkurse auf der gesamten Universität > SES-Wahlkurse auf MasterstufeKu > Groupe d'élément de validation du Module Marketing > MAR: MarketingKu > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication
Ma - Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Wahlkurse > Wahlkurse der SES-Fakultät - max. 15 ECTS > SES-Wahlkurse auf Masterstufe
Ma - Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
Version: 2019/SA_V01
Kurse - min. 45 ECTS > Module Betriebswirtschaftslehre - max. 15 ECTS > MAR: Marketing
Ma - Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
Version: 2020/SA-v01
Kurse - min. 45 ECTS > Module Betriebswirtschaftslehre - max. 15 ECTS > MAR: Marketing
NfMa - Betriebswirtschaftslehre - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Wahlkurse - 30 ECTS > MAR: Marketing
NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Pflichtkurse 15ECTS
NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Kurse > Vorlesung "Media Use and Effects"
NfMa - Wirtschaftsinformatik - 30 ECTS
Version: 2020/SA_V01
Kurse > Module Betriebswirtschaftslehre > MAR: Marketing