Seminari da linguistica: Las tradiziuns scrittas

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Philosophische Fakultät
    Bereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik
    Code UE-L09.00477
    Sprachen Rätoromanisch
    Art der Unterrichtseinheit Seminar
    Kursus Bachelor
    Semester SP-2019

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Mittwoch 13:15 - 15:00, Wöchentlich (Frühlingssemester)

    Unterricht

    Dozenten-innen
    • Grünert Matthias
    Beschreibung

    Il rumantsch mess en scrit: dal cudesch stampà dal temp da las refurmas fin a la communicaziun da WhatsApp

    Il seminari tracta la normaziun dal rumantsch a partir da la naschientscha da tradiziuns scrittas en l’epoca da las refurmas fin al temp preschent. Entant ch’il discurs davart la norma sa limitescha a l’entschatta a las prefaziuns dad ovras, sa sviluppescha el a partir dal 19avel tschientaner en differents geners da texts, quai en connex cun ina seria da facturs: l’interess da la scienza per il rumantsch, il giavisch da metter a disposiziun dicziunaris e grammaticas, l’incumbensa dal stadi d’edir cudeschs da scola, il svilup da la pressa (pli tard er dad autras medias) sco er ils sforzs per la promoziun dal rumantsch. In aspect particular da l’istorgia da la normaziun è il conflict tranter projects cun aspiraziuns territorialas e da prestige differentas. Ils ins sa drizzan a regiuns pli u main grondas ed ils auters sa drizzan a l’entira Rumantschia.

    Per las differentas etappas da la normaziun examinain nus las dinamicas da las discussiuns sco era las argumentaziuns e las strategias da discurs ch’ils contrahents applitgeschan. Questa perspectiva externa vegn cumplettada cun quella interna da l’analisa linguistica: nus deducin normas da differents dievers da la lingua, era da tals che paran d’esser libers da normas (sms, chat), e descrivain la relaziun tranter normas concurrentas. Tar las varietads pli novas ans interessain nus spezialmain per la relaziun tranter la norma scritta ed il diever a bucca. Là, nua che las normas èn fixadas, analisain nus la relaziun tranter las prescripziuns e las praticas effectivas. 

    Lernziele

    Las participantas ed ils participants...

    – han ina survista da las etappas da la normaziun e dals svilups en las differentas regiuns rumantschas,

    – enconuschan ils aspects dispitaivels en connex cun la normaziun e las differentas soluziuns ch’èn mintgamai en concurrenza,

    – san identifitgar varietads rumantschas en il rom da l’istorgia da la normaziun ed interpretar ils fenomens sin ils differents nivels (grafia, fonetica, morfologia, sintaxa, lexicon).

    Soft Skills Ja
    ausserhalb des Bereichs Ja
    BeNeFri Nein
    Mobilität Ja
    UniPop Ja
    Hörer Ja

    Dokument

    Bibliographie

    Darms, Georges 1989: «Bündnerromanisch: Sprachnormierung und Standardsprache», en: G. Holtus et al. (ed.), Lexikon der romanistischen Linguistik (LRL), vol. 3: Die einzelnen romanischen Sprachen von der Renaissance bis zur Gegenwart, Tübingen: Niemeyer, 827-853

    Liver, Ricarda 2010: Rätoromanisch. Eine Einführung in das Bündnerromanische. 2. Auflage, Tübingen: Narr

    Coray, Renata 2008: Von der Mumma Romontscha zum Retortenbaby Rumantsch Grischun. Rätoromanische Sprachmythen, Chur: Bündner Monatsblatt

  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    20.02.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    27.02.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    06.03.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    13.03.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    20.03.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    27.03.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    03.04.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    10.04.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    17.04.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    01.05.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    08.05.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    15.05.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    22.05.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
    29.05.2019 13:15 - 15:00 Kurs BQC 11, Raum 2.521
  • Leistungskontrolle

    Prüfung - SP-2019, Sommersession 2019

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Prüfung - SP-2019, Herbstsession 2019

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Prüfung - SA-2019, Wintersession 2020

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Prüfung - SP-2020, Sommersession 2020

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Englische Sprache und Literatur 120
    Version: SA15_BA_ang_V02
    Module Nine: Soft Skills

    Ergänzende Lehrveranstaltungen in phil.
    Version: ens_compl_lettres

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Variante A > BE1.8a-B Compétences transversales

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BS1.8-F

    Français 120
    Version: SA16_BA_fr_V04
    Module 8 - CTC

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v02
    CTC > Soft skills 12

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v01
    CTC > Soft skills 12

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ita_V01
    Soft Skills

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ital_V02
    Soft Skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v01
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v02
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v03
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Philosophie 120
    Version: SA20_BA_bi_v01
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SH05_BA_bi_v01
    Soft skills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v01
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v02
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophische Fakultät [Vorl.]
    Version: Lettres_v01

    Psychologie 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
    Modul 11 > M11 Soft skills

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BP1.8-F

    Rätoromanisch 30
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul A: Linguistica

    Rätoromanisch 30 [BA_SI]
    Version: SA15_BASI_rhéto_V01
    Didactica dal rom (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura I (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura II (BA_S1 30)

    Rätoromanisch 50
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic I: Istorgia e spazi (BA_S1)

    Rätoromanisch 60
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic I: Istorgia e spazi (BA)

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V01
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V02
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen

    Spanisch 120
    Version: SA16_BA_esp_V02
    M7 - Competencias transversales (CTC)