Lecture: Introduction to Old and Middle English (Intro)

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Philosophische Fakultät
    Bereich Englisch
    Code UE-L06.01510
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
    Kursus Master, Bachelor
    Semester HS-2024

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Mittwoch 10:15 - 12:00, Wöchentlich (Herbstsemester)

    Unterricht

    Verantwortliche
    • Vuille Juliette
    Dozenten-innen
    • Vuille Juliette
    Beschreibung

    This course introduces students to the English Middle Ages (c.450-c.1500) and aims to provide them with the philological skills required to engage with some of the vernacular cultures that flourished in England during this period. The most basic principles of Old and Middle English grammar will be taught with a view to making texts written in these languages accessible; we will also devote attention to the various material, historical, and intellectual contexts in which these texts were produced and which they, in turn, helped to shape. 

    Set readings will include, in Old English, prognostics (brief predictions for the future), medical and historical texts, as well as some of the most beautiful poetic texts from the pre-Conquest period (JudithBeowulf). The later medieval period will be represented by anchoritic and mystical writings, as well as a medieval romance and extracts from the works of Geoffrey Chaucer.

    Soft Skills Ja
    ausserhalb des Bereichs Ja
    BeNeFri Nein
    Mobilität Ja
    UniPop Nein

    Dokument

    Bibliographie

    Set texts:

    A handout will be provided from UNIPRINT, which shall contain all materials. 

  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    18.09.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    25.09.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    02.10.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    09.10.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    16.10.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    23.10.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    30.10.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    06.11.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    13.11.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    20.11.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    27.11.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    04.12.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    11.12.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
    18.12.2024 10:15 - 12:00 Kurs MIS 03, Raum 3000A
  • Leistungskontrolle

    Prüfung - HS-2024, Wintersession 2025

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden

    Prüfung - FS-2025, Sommersession 2025

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden

    Prüfung - FS-2025, Herbstsession 2025

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden

    Prüfung - HS-2025, Wintersession 2026

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Englische Sprache und Literatur 120
    Version: SA15_BA_ang_V02
    Module One: Foundations
    Module Four: Theory and Texts

    Englische Sprache und Literatur 30 [MA]
    Version: SA15_MA_P2_ang_V01
    Module 2minor: English Philology

    Englische Sprache und Literatur 60
    Version: SA15_BA_ang_V01
    Module One: Foundations
    Theory and Texte or Culture and Identity > Module Four: Theory and Texts

    Englische Sprache und Literatur 90 [MA]
    Version: SA17_MA_PA_ang_V01
    Module 5 Bereiche > Mdoule 2: English Philology

    Ergänzende Lehrveranstaltungen in phil.
    Version: ens_compl_lettres

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA20_BA_bil_v01_transition
    Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA14_BA_de_v01_transition
    Softskills

    Français 120
    Version: SA16_BA_fr_V04
    Module 8 - CTC

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Germanistik 120
    Version: SA23_BA_de_v01
    Soft Skills

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v02
    CTC > Soft skills 12

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v01
    CTC > Soft skills 12

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ital_V02
    Soft Skills

    Italienisch 120
    Version: SA22_BA_120_ital_v01
    M8P Softskills

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ita_V01
    Soft Skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v02
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v03
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA23_BA_120_bi_v01
    Profile > Kunstgeschichte > Modul 10: Soft Skills
    Profile > Archäologie > Archäologie > Modul 10: Soft Skills

    Mediävistik 30 [MA]
    Version: SA21_MA_P2_de_fr_V01
    Modul VI: English Philology

    Musikwissenschaft und Geschichte des Musiktheaters 120
    Version: SA20_BA_bi_v01
    BA 120 / Soft Skills (CTC)

    Philosophische Fakultät [Vorl.]
    Version: Lettres_v01

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_bil_v01_transition
    BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA25_BA_major_de_v01
    Modul 7: Wahlkurse

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_de_v01_transition
    BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA25_BA_major_bil_v01
    Modul 7: Wahlkurse

    Slavistik 120
    Version: SA24_BA_slav_v01
    MODUL 9: Wahlbereich / Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V02
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V01
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen