Masterseminar: (Digitized) Crisis Communication and Reputation Building for Companies and Nation States
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Unterricht
Details
Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung Code UE-EKM.00934 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Seminar
Kursus Master Semester SA-2023 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Mittwoch 13:15 - 15:00, Wöchentlich, PER 21, Raum F207 (Herbstsemester)
Stunden pro Woche 2 Unterricht
Verantwortliche - Ingenhoff Diana
- Vinzenz Friederike
Dozenten-innen - Ingenhoff Diana
- Vinzenz Friederike
Assistenten - Schaub Cyril
- Vinzenz Friederike
Beschreibung Companies and nation states today need to take into account an increasing number of (digital) publics ready to take action on issues that concern them, and for which they hold these organizations and states responsible. The increasing complexity of social, economic and technological systems is also the reason why the number of crises, that can potentially harm a company as well as a nation state, is constantly growing. Active reputation management and well-prepared crisis communication plans have therefore become standard management tools in well-run companies and on governmental level.
Students will learn about the processes and structures of issues, reputation and crisis management, both in theory and practice, and on corporate and nation state level. Through empirical research studies, theories, and case studies, students will gain knowledge about reputation and crisis management policies and tools.
Lernziele You will gain substantial knowledge, and develop methodological skills for researching and critically analyzing crisis communication and reputation building both for companies as well as for nation states challenged by the digital era.
You will be able to link and discuss theoretical and empirical research findings from both fields using the broader context of organizational and social theories.
Moreover, you will get insights into the basic elements, theories, and terms of the interrelated concepts on issues, reputation and crisis management as part of a corporate communication strategy and the strategic communication of nation states.
You will develop the ability to think critically, assess and analyze empirical studies, and develop ideas for your own potential research design.
You will learn to work in teams, present the results of your analyses, and contribute thoughtfully to discussions.
Bemerkungen Die Einschreibung für die Seminararbeit muss separat erfolgen: Schreiben Sie sich auf MyUnifr für die Seminararbeit unter "Kurseinschreibung" ein.
Verfügbarkeit 15 Soft Skills Nein ausserhalb des Bereichs Nein BeNeFri Ja Mobilität Ja UniPop Nein -
Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 20.09.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 27.09.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 04.10.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 11.10.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 18.10.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 25.10.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 08.11.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 22.11.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 29.11.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 06.12.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 13.12.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 20.12.2023 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum F207 -
Leistungskontrolle
Fortlaufende Evaluation - SA-2023, Wintersession 2024
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Seminar with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).
Enrollment for the seminar paper must be done separately: registrate on MyUnifr for the seminar paper under "Course Enrollment" ("Inscription aux cours - Kurseinschreibung").
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Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: BeNeFri - Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Kurse > Master - Kursangebot für BeNeFristudierende
Ergänzende Lehrveranstaltungen in SES oder Mobilität
Version: ens_compl_ses
Master Kursangebot für Mobilitätstudierende
Ma - Business Communication - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTSKurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires
Ma - Business Communication : Ethik und Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
Kurse - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > SéminairesKurse - 60 ECTS > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Kurse > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > SéminairesKurse > Communication > Séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTS
Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Kurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires > Masterseminar Modul B - 3 ECTSKurse - 60 ECTS > Communication > Un séminaire et travail de séminaire obligatoires > Séminaires
Ma - Kommunikation und Gesellschaft - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Forschungsbereiche > Forschungsbereich Organizational CommunicationForschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary PerspectivesOrganizational Communication
Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication» > Masterseminar Modul B - 3 ECTSKurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft
NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach WahlMasterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTSfrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Masterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahl > Masterseminar Modul B - 3 ECTSMasterseminar nach Wahl mit Masterseminararbeit > Masterseminar nach Wahlfrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl