Colloquium Research Methodology and Data Analysis: Research Methodology Part

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Betriebswirtschaftslehre
    Code UE-EGE.00450
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Kolloquium
    Kursus Master
    Semester SP-2024

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Freitag 12:15 - 13:00, Wöchentlich, PER 21, Raum C130 (Frühlingssemester)
    Stunden pro Woche 1

    Unterricht

    Dozenten-innen
    • Furrer Olivier
    Assistenten
    • Baillod Chloé
    Beschreibung
    1. “Research Methodology” is one component of the course “Research Methodology and Data Analysis”. The other component “Data analysis with SPSS” is offered by the Chair of Prof. Bambauer-Sachse. This colloquim is mandatory for students who want to write their master thesis in marketing. It is also recommended for student writing their bachelor thesis in marketing.

      Note: Registration is done by email after the first session. Registration on MyUnifr is only possible once you have submitted your Master thesis to the Dean's office.

      Structure:

    2. Master thesis presentation : Presenting the master thesis structures/concepts of the 4 chairs involved in the Master in Marketing
    3. Developing research questions
    4. Ethical considerations in marketing research
    5. Writing a literature review
    6. Developing conceptual models
      Different types of variables, moderation/mediation models
    7. Developing hypotheses
      Different types and justifications
    8. Choosing the right methodology
      Methodology according to research questions and hypothesis, sampling issues
    9. Designing and pre-testing a questionnaire
    10. Scenario-based research
      How to design (stimuli, 2x2 vs 3x3, etc.)
    11. Qualitative research
      Research design, data collection and analysis
    12. Reporting and discussing results
    13. Writing final dissertation
    14. Q&A research proposal
    Lernziele

    Preparatory seminar for students aiming to do an empirical master thesis in marketing. 

    Zugangsbedingungen

    Prerequisite: having taken the course Recherche Marketing / Marketingforschung or equivalent 

    Soft Skills Nein
    ausserhalb des Bereichs Nein
    BeNeFri Nein
    Mobilität Nein
    UniPop Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    01.03.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    08.03.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    15.03.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    22.03.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    05.04.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    12.04.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    19.04.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    26.04.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    03.05.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    10.05.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    17.05.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    24.05.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
    31.05.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation

    Bewertungsmodus Nach bestanden/nicht bestanden
  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Ma - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_v03 dès SA-2024
    Kurse: mind. 72 ECTS > Weitere Wahlkurse > Research methodology > Research methodology (nur für die Vorbereitung einer Masterarbeit im Bereich Marketing)

    Ma - International and European Business - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_v01 dès SA-2024
    Courses > Additional courses > Research methodology > Research methodology (nur für die Vorbereitung einer Masterarbeit im Bereich Marketing)

    Ma - Marketing - 90 ECTS
    Version: 2021/V03 dès SA-2024
    Kurse - 72 ECTS > Cours d'analyse de données > Research methodology > Research methodology (nur für die Vorbereitung einer Masterarbeit im Bereich Marketing)