Colloquium Research Methodology and Data Analysis: Research Methodology Part
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Unterricht
Details
Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät Bereich Betriebswirtschaftslehre Code UE-EGE.00450 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Kolloquium
Kursus Master Semester HS-2024 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Donnerstag 12:15 - 13:00, Wöchentlich (Herbstsemester)
Stunden pro Woche 1 Unterricht
Dozenten-innen - Furrer Olivier
Assistenten - Baillod Chloé
- Landry Mikèle
Beschreibung -
“Research Methodology” is one component of the course “Research Methodology and Data Analysis”. The other component “Data analysis with SPSS” is offered by the Chair of Prof. Bambauer-Sachse. This colloquim is mandatory for students who want to write their master thesis in marketing. It is also recommended for student writing their bachelor thesis in marketing.
Note: Registration is done by email after the first session. Registration on MyUnifr is only possible once you have submitted your Master thesis to the Dean's office.
Structure:
- Master thesis presentation : Presenting the master thesis structures/concepts of the 4 chairs involved in the Master in Marketing
- Developing research questions
- Ethical considerations in marketing research
- Writing a literature review
- Developing conceptual models
Different types of variables, moderation/mediation models - Developing hypotheses
Different types and justifications - Choosing the right methodology
Methodology according to research questions and hypothesis, sampling issues - Designing and pre-testing a questionnaire
- Scenario-based research
How to design (stimuli, 2x2 vs 3x3, etc.) - Qualitative research
Research design, data collection and analysis - Reporting and discussing results
- Writing final dissertation
- Q&A research proposal
Lernziele Preparatory seminar for students aiming to do an empirical master thesis in marketing.
Zugangsbedingungen Prerequisite: having taken the course Recherche Marketing / Marketingforschung or equivalent
Soft Skills Nein ausserhalb des Bereichs Nein BeNeFri Nein Mobilität Nein UniPop Nein -
Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 26.09.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 03.10.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 10.10.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 17.10.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 24.10.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 31.10.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 07.11.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 14.11.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 21.11.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 28.11.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 05.12.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 12.12.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 19.12.2024 12:15 - 13:00 Kurs PER 21, Raum C130 -
Leistungskontrolle
Fortlaufende Evaluation
Bewertungsmodus Nach bestanden/nicht bestanden -
Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: Ma - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V03 - Dès SA-2024
Kurse: mind. 72 ECTS > Weitere Wahlkurse > Research methodology > Research methodology (nur für die Vorbereitung einer Masterarbeit im Bereich Marketing)
Ma - International and European Business - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V01 - dès SA-2024
Courses > Additional courses > Research methodology > Research methodology (nur für die Vorbereitung einer Masterarbeit im Bereich Marketing)
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V03 - Dès SA-2024
Kurse - 72 ECTS > Cours d'analyse de données > Research methodology > Research methodology (nur für die Vorbereitung einer Masterarbeit im Bereich Marketing)