Design and graphics programming for game developement

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Math.-Nat. und Med. Fakultät
    Bereich Informatik
    Code UE-SIN.07003
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
    Übung
    Kursus Master
    Semester SP-2023

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Freitag 14:15 - 17:00, Wöchentlich (Frühlingssemester)
    Strukturpläne 3h par semaine durant 14 semaines
    Kontaktstunden 42

    Unterricht

    Verantwortliche
    • Ingold Rolf
    Dozenten-innen
    • Rigamonti Maurizio
    Beschreibung This class will give all the theoretical fundamentals to design, develop and evaluate videogames. Those principles will make the participants aware of user-centric development. Furthermore, the students will acquire the technical knowledge required to integrate advanced methods for rendering real-time 2D computer graphics and techniques currently used in game development. In this context, students will develop simple games, by developing an idea, producing a design document, and by implementing the interactive application.
    Lernziele On successful completion of this module, you will able to:
    - Design videogames and graphical user interfaces;
    - Evaluate concepts and prototypes;
    - Develop graphical and interactive applications;
    - Optimize software and, in particular, graphical user interfaces;
    - Understand the different components of a game engine;
    - Include in your design commonly used algorithms for videogames.
    Bemerkungen

    MSc-CS BENEFRI - (Code Ue: 33006/ Track: T3) The exact date and time of this course as well as the complete course list can be found at http://mcs.unibnf.ch/.

    Course and exam registration on ACADEMIA (not myunifr.ch). Please follow the instructions on https://mcs.unibnf.ch/organization/

    Soft Skills Nein
    ausserhalb des Bereichs Nein
    BeNeFri Ja
    Mobilität Ja
    UniPop Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    24.02.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    03.03.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    10.03.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    17.03.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    24.03.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    31.03.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    21.04.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    28.04.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    05.05.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    12.05.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    26.05.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
    02.06.2023 14:15 - 17:00 Kurs PER 21, Raum D230
  • Leistungskontrolle

    Schriftliche Prüfung

    Bewertungsmodus Nach Note
  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Ergänzende Lehrveranstaltungen in Naturwissenschaften
    Version: ens_compl_sciences
    Paquet indépendant des branches > UE für Vertiefungsstudium in Informatik (Niveau Master)

    Informatik [3e cycle]
    Version: 2015_1/V_01
    Weiterbildung > UE für Vertiefungsstudium in Informatik (Niveau Master)

    Informatik [POST-DOC]
    Version: 2015_1/V_01
    Weiterbildung > UE für Vertiefungsstudium in Informatik (Niveau Master)

    MSc in Informatik (BeNeFri)
    Version: 2023_1/V_01
    MSc in Informatik (BeNeFri), Vorlesungen, Seminare und Masterarbeit > T3 : Visual Computing

    Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V02
    Kurse - 60 ECTS > Optionsgruppe > Wirtschaftsinformatik > Kurse > Module Informatik > Visual Computing

    Ma - Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2020/SA-v01
    Kurse - min. 45 ECTS > Module Wirtschaftsinformatik/Informatik > Visual Computing

    NfMa - Wirtschaftsinformatik - 30 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Kurse > Module Informatik > Visual Computing

    Zusatz zum Doktorat [PRE-DOC]
    Version: 2020_1/v_01
    Zusatz zum Doktorat (Math.-Nat. und Med. Fakultät) > UE für Vertiefungsstudium in Informatik (Niveau Master)