Lecture: Introduction to Pragmatics: English in Use (Intro)
-
Unterricht
Details
Fakultät Philosophische Fakultät Bereich Englisch Code UE-L06.01202 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
Kursus Master, Bachelor Semester SP-2022 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Mittwoch 13:15 - 15:00, Wöchentlich
Unterricht
Verantwortliche Dozenten-innen Beschreibung In this introductory course for 1st-year students, we will look at how meaning is constructed in English. Conveying meaning is arguably the most important function of language, yet it is in many ways quite mysterious. In this course, students will become acquainted with the theories and tools that will allow them to analyse the construction of meaning. This will include phenomena such as indirect speech acts (Can you pass the dumplings please?), politeness (why is it that adding a word like please changes the meaning of a sentence?), or deixis (how come that the same words, I and you, can be used interchangeably by two interlocutors?). In the second half of the course, we will look into the complex mechanisms which allow us to pack more meaning into a sentence than the one conveyed by the words. This will include an analysis of fascinating uses of language such as irony, and metaphors.
Lernziele - Knowledge of the main concepts and theoretical models
- Knowledge of the current debates
- Ability to understand critically stateof-the-art papers in pragmatics
- Ability to illustrate a theoretical discussion with appropriate examples
Soft Skills Ja ausserhalb des Bereichs Ja BeNeFri Nein Mobilität Ja UniPop Nein Dokument
Bibliographie A bibliography and a list of assigned readings will be made available in the first week of the semester. Yule (1996, OUP) is a short very basic introduction to the field.
-
Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 23.02.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 02.03.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 09.03.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 16.03.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 23.03.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 30.03.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 06.04.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 13.04.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 27.04.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 04.05.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 11.05.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 18.05.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 25.05.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C 01.06.2022 13:15 - 15:00 Kurs MIS 03, Raum 3100C -
Leistungskontrolle
Prüfung - SP-2022, Sommersession 2022
Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden Prüfung - SP-2022, Herbstsession 2022
Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden Prüfung - SA-2022, Wintersession 2023
Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden Prüfung - SP-2023, Sommersession 2023
Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden -
Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: Englische Sprache und Literatur 120
Version: SA15_BA_ang_V02
Module Four: Theory and TextsModule One: Foundations
Englische Sprache und Literatur 30 [MA]
Version: SA15_MA_P2_ang_V01
Module 1minor: English Linguistics
Englische Sprache und Literatur 50
Version: SA15_BASI_ang_V01
Module 02: Linguistics and Applied Linguistics
Englische Sprache und Literatur 60
Version: SA15_BA_ang_V01
Module One: FoundationsTheory and Texte or Culture and Identity > Module Four: Theory and Texts
Englische Sprache und Literatur 90 [MA]
Version: SA17_MA_PA_ang_V01
Module 5 Bereiche > Module 1: English Linguistics
Ergänzende Lehrveranstaltungen in phil.
Version: ens_compl_lettres
Erziehungswissenschaften 120
Version: SA20_BA_bil_v01
Variante A > BE1.8a-B Compétences transversales
Erziehungswissenschaften 120
Version: SA14_BA_fr_v02
CTC / BS1.8-F
Français 120
Version: SA16_BA_fr_V04
Module 8 - CTC
Germanistik 120
Version: SA16_BA_dt_V02
Soft Skills
Geschichte 120
Version: SA16_BA_bi_v01
CTC > Soft skills 12
Geschichte 120
Version: SA16_BA_bi_v02
CTC > Soft skills 12
Italienisch 120
Version: SA15_BA_ita_V01
Soft Skills
Italienisch 120
Version: SA15_BA_ital_V02
Soft Skills
Kunstgeschichte 120
Version: SA14_BA_120_bi_v03
Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills
Kunstgeschichte 120
Version: SA14_BA_120_bi_v02
Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills
Kunstgeschichte 120
Version: SA14_BA_120_bi_v01
Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills
Philosophie 120
Version: SA17_BA_bi_v02
Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12
Philosophie 120
Version: SA20_BA_bi_v01
Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12
Philosophie 120
Version: SA17_BA_bi_v01
Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12
Philosophie 120
Version: SH05_BA_bi_v01
Soft skills > Soft skills 12
Philosophische Fakultät [Vorl.]
Version: Lettres_v01
Psychologie 180
Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
Modul 11 > M11 Soft skills
Pädagogik / Psychologie 120
Version: SA14_BA_fr_v02
CTC / BP1.8-F
Religionswissenschaft 120
Version: SA17_BA_bi_v02
SR-Bereichsübergreifende und komplementäre Kompetenzen CTC (SR-BA17-120)
Slavistik 120
Version: SA15_BA_slav_V02
Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen
Slavistik 120
Version: SA15_BA_slav_V01
Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen
Spanisch 120
Version: SA16_BA_esp_V02
M7 - Competencias transversales (CTC)