Seminari da linguistica: Structuras rumantschas
-
Enseignement
Détails
Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines Domaine Plurilinguisme et didactique des langues étrangères Code UE-L09.00504 Langues Rhéto-roman Type d'enseignement Séminaire
Cursus Bachelor Semestre(s) SA-2022 Horaires et salles
Horaire résumé Mardi 15:15 - 17:00, Hebdomadaire (Semestre d'automne)
Enseignement
Enseignants Description Tge tratgs linguistics èn tipics per il rumantsch?
En congual cun autras linguas romanas ed il tudestg sa caracterisescha il rumantsch cun differents tratgs particulars. Nus ans basain sin studis en le litteratura e faschain atgnas observaziuns en texts ed en producziuns a bucca. Temas da las suandantas domenas pon vegnir perscrutads:
- la fonologia da las varietads rumantschas,
- la morfologia/sintaxa dal verb, dal pronom persunal, da l’adjectiv etc.,
- la segunda posiziun dal verb (“inversiun dal subject”),
- la congruenza tranter il subject ed il verb,
- la marcaziun differenziala da l’object (“accusativ preposiziunal”) en ladin,
- la negaziun,
- la furmaziun dals pleds.
Nus ans famigliarisain cun la litteratura linguistica, ans occupain criticamain da las interpretaziuns dals fenomens examinads e congualain questas cun las preschentaziuns en las grammaticas per la scola. Las descripziuns teoreticas e las normas fixadas vegnan congualadas cun la pratica en differentas producziuns, scrittas ed a bucca.Objectifs de formation Las participantas ed ils participants...
– èn sa famigliarisads cun la litteratura e la terminologia speziala en connex cun ils fenomens tractads,
– enconuschan la discussiun sur dals fenomens tractads en la litteratura speziala e san opponer questa a la preschentaziun en las grammaticas per la scola,
– san identifitgar e commentar ils fenomens tractads en texts.Softskills Oui Hors domaine Oui BeNeFri Oui Mobilité Oui UniPop Oui Auditeur Oui Documents
Bibliographie Liver, Ricarda 2010: Rätoromanisch. Eine Einführung in das Bündnerromanische, 2. Auflage, Tübingen: Narr
Anderson, Stephen R. 2016: «Romansh (Rumantsch)», en: Adam Ledgeway/Martin Maiden (ed.), The Oxford Guide to the Romance Languages, Oxford: Oxford University Press, 169-184
Linder, Karl Peter 1987: Grammatische Untersuchungen zur Charakteristik des Rätoromanischen in Graubünden, Tübingen: Narr (Tübinger Beiträge zur Linguistik 275)
-
Dates et salles
Date Heure Type d'enseignement Lieu 20.09.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 27.09.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 04.10.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 11.10.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 18.10.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 25.10.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 08.11.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 22.11.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 29.11.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 06.12.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 13.12.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 20.12.2022 15:15 - 17:00 Cours BQC 11, salle 2.521 -
Modalités d'évaluation
Evaluation continue - Hors session
Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec Description Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.
-
Affiliation
Valable pour les plans d'études suivants: Enseignement complémentaire en Lettres
Version: ens_compl_lettres
Espagnol 120
Version: SA16_BA_esp_V02
M7 - Competencias transversales (CTC)
Français 120
Version: SA16_BA_fr_V04
Module 8 - CTC
Germanistik 120
Version: SA16_BA_dt_V02
Soft Skills
Histoire 120
Version: SA16_BA_bi_v02
CTC > Soft skills 12
Histoire 120
Version: SA16_BA_bi_v01
CTC > Soft skills 12
Histoire de l'art 120
Version: SA14_BA_120_bi_v03
Tronc commun > Module 05 / Soft skills
Histoire de l'art 120
Version: SA14_BA_120_bi_v01
Tronc commun > Module 05 / Soft skills
Histoire de l'art 120
Version: SA14_BA_120_bi_v02
Tronc commun > Module 05 / Soft skills
Italien 120
Version: SA15_BA_ital_V02
M6 - ComplementiSoft Skills
Italien 120
Version: SA15_BA_ita_V01
Soft SkillsM6 - Complementi
Italien 120
Version: SA22_BA_120_ital_v01
M8P Softskills
Langue et littérature anglaises 120
Version: SA15_BA_ang_V02
Module Nine: Soft Skills
Lettres [Cours]
Version: Lettres_v01
Philosophie 120
Version: SH05_BA_bi_v01
Soft skills > Soft skills 12
Philosophie 120
Version: SA20_BA_bi_v01
CTC / Softskills > Soft skills 12
Philosophie 120
Version: SA17_BA_bi_v01
CTC / Softskills > Soft skills 12
Philosophie 120
Version: SA17_BA_bi_v02
CTC / Softskills > Soft skills 12
Psychologie 180
Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
Module 11 > M11 Soft skills
Pédagogie / Psychologie 120
Version: SA20_BA_bil_v01
BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales
Pédagogie / Psychologie 120
Version: SA20_BA_de_v01
BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen
Rhéto-roman 30
Version: SA15_BA_rhéto_V01
Modul A: Linguistica
Rhéto-roman 30 [BA_SI]
Version: SA15_BASI_rhéto_V01
Didactica dal rom (BA_S1 30)Linguistica e litteratura I (BA_S1 30)Linguistica e litteratura II (BA_S1 30)
Rhéto-roman 50
Version: SA15_BA_rhéto_V01
Modul tematic II: Structuras e contacts
Rhéto-roman 60
Version: SA15_BA_rhéto_V01
Modul tematic II: Structuras e contacts
Sciences de l'éducation 120
Version: SA14_BA_fr_v02
CTC / BS1.8-F
Sciences de l'éducation 120
Version: SA20_BA_de_v01
BE1.8-D Bereichsübergreifende Kompetenzen
Sciences de l'éducation 120
Version: SA20_BA_bil_v01
Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen
Slavistique 120
Version: SA15_BA_slav_V01
Module 9: Compétences transversales et complémentaires
Slavistique 120
Version: SA15_BA_slav_V02
Module 9: Compétences transversales et complémentaires