Making twitter talk: understanding and analyzing actors' communication strategies

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management
    Domaine Sciences de la Communication et des Médias
    Code UE-EKM.00997
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Cours
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2019

    Horaires et salles

    Horaire résumé Lundi , Cours bloc (Semestre d'automne)
    Heures par semaine 4

    Enseignement

    Responsables
    • Feddersen Alexandra
    Enseignants
    • Feddersen Alexandra
    Description

    The course consists of two parts.

    In the theoretical part, we will discuss theories of actors’ communication strategies on social media. Students are asked to participate actively in class and to come to class having read the mandatory literature.

    The second part will be an applied workshop, where students will learn to download twitter data using R’s „rtweet“-package (Kearney 2019), and to analyze it using content analysis. Students are asked to participate actively in every workshop, bring their laptop computers and install the software R prior to the first class.

    Kearney, M. W. (2019). rtweet: Collecting Twitter Data. R package version 0.6.9 Retrieved from https://cran.r-project.org/package=rtweet

    Objectifs de formation

    By the end of the course students will be able to:

    • understand actors’ communication strategies on social media through different theoretical approaches;
    • critically assess the advantages and pitfalls of communication on social media;
    • use the fundamentals of the software R;
    • download twitter data;
    • analyze text data using the fundamentals of content analysis; and

    apply these analyses to help actors develop communication strategies on social media

    Places disponibles 20
    Softskills Non
    Hors domaine Non
    BeNeFri Oui
    Mobilité Oui
    UniPop Non
  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    04.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207
    06.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207
    11.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207
    13.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207
    18.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207
    20.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207
    25.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207
    27.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207
    02.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207
    04.12.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207
    09.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207
    11.12.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207
    16.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207
    18.12.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207
  • Modalités d'évaluation

    Examen écrit

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Exam duration: 90 minutes

    Re-take exam only

    Final grade average: 30% exercise, 70% re-take exam

    Evaluation continue - SA-2019, Session d'hiver 2020

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Students will be graded based on an exercise of their choice (30% of the final grade) and a take-home exam (70% of the final grade).

    Students who do not reach a minimum attendance of 70% of sessions will be asked to do an additional graded exercise.

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    BcMa - Communication et Société - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
    frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte

    BcMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
    Kurse > Vorlesung "Organisationskommunikation" (FS) oder "Business Communication" (FS) oder "Communication, Organisation et E-Business"

    BeNeFri - Sciences économiques et sociales
    Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
    Cours > Offre de cours Master pour étudiants BeNeFri

    Enseignement complémentaire en SES ou étudiants en mobilité
    Version: ens_compl_ses
    Offre de cours Master pour étudiants en mobilité

    Ma - Business Communication - Gestion d'entreprise - 90 ECTS
    Version: 2022/SA_V02
    Cours - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix

    Ma - Business Communication : Economie politique - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Cours > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix

    Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V02
    Cours - 60 ECTS > Communication > Deux cours et séminaires à choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix

    Ma - Business Communication : Éthique et économie politique - 90 ECTS
    Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
    Cours - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix

    Ma - Sciences de la communication et des médias - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»