Making twitter talk: understanding and analyzing actors' communication strategies
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Enseignement
Détails
Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management Domaine Sciences de la Communication et des Médias Code UE-EKM.00997 Langues Anglais Type d'enseignement Cours
Cursus Master Semestre(s) SA-2019 Horaires et salles
Horaire résumé Lundi , Cours bloc (Semestre d'automne)
Heures par semaine 4 Enseignement
Responsables - Feddersen Alexandra
Enseignants - Feddersen Alexandra
Description The course consists of two parts.
In the theoretical part, we will discuss theories of actors’ communication strategies on social media. Students are asked to participate actively in class and to come to class having read the mandatory literature.
The second part will be an applied workshop, where students will learn to download twitter data using R’s „rtweet“-package (Kearney 2019), and to analyze it using content analysis. Students are asked to participate actively in every workshop, bring their laptop computers and install the software R prior to the first class.
Kearney, M. W. (2019). rtweet: Collecting Twitter Data. R package version 0.6.9 Retrieved from https://cran.r-project.org/package=rtweet
Objectifs de formation By the end of the course students will be able to:
- understand actors’ communication strategies on social media through different theoretical approaches;
- critically assess the advantages and pitfalls of communication on social media;
- use the fundamentals of the software R;
- download twitter data;
- analyze text data using the fundamentals of content analysis; and
apply these analyses to help actors develop communication strategies on social media
Places disponibles 20 Softskills Non Hors domaine Non BeNeFri Oui Mobilité Oui UniPop Non -
Dates et salles
Date Heure Type d'enseignement Lieu 04.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207 06.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207 11.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207 13.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207 18.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207 20.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207 25.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207 27.11.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207 02.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207 04.12.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207 09.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207 11.12.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207 16.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle B207 18.12.2019 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle F207 -
Modalités d'évaluation
Examen écrit
Mode d'évaluation Par note Description Exam duration: 90 minutes
Re-take exam only
Final grade average: 30% exercise, 70% re-take exam
Evaluation continue - SA-2019, Session d'hiver 2020
Mode d'évaluation Par note Description Students will be graded based on an exercise of their choice (30% of the final grade) and a take-home exam (70% of the final grade).
Students who do not reach a minimum attendance of 70% of sessions will be asked to do an additional graded exercise.
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Affiliation
Valable pour les plans d'études suivants: BcMa - Communication et Société - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahlfrei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte
BcMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punktefrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach WahlKurse > Vorlesung "Organisationskommunikation" (FS) oder "Business Communication" (FS) oder "Communication, Organisation et E-Business"
BeNeFri - Sciences économiques et sociales
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Cours > Offre de cours Master pour étudiants BeNeFri
Enseignement complémentaire en SES ou étudiants en mobilité
Version: ens_compl_ses
Offre de cours Master pour étudiants en mobilité
Ma - Business Communication - Gestion d'entreprise - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Cours - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Business Communication : Economie politique - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Cours > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Cours - 60 ECTS > Communication > Deux cours et séminaires à choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Business Communication : Éthique et économie politique - 90 ECTS
Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
Cours - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Sciences de la communication et des médias - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Cours - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»