Digital Value Creation
-
Enseignement
Détails
Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management Domaine Gestion d'entreprise Code UE-EGE.00452 Langues Anglais Type d'enseignement Cours
Cursus Master Semestre(s) SA-2022 Horaires et salles
Horaire résumé Jeudi , Cours bloc (Semestre d'automne)
Enseignement
Enseignants Description The course aims to provide the students with an introduction to and an overall framework of value creation in the digital age.
The students will be introduced to the four key drivers of digitalization:
- Datafication
- Platformization
- Concentration of Institutional Power
- Distribution of Individual Power
Based on a thorough understanding of the implications of digitalization on society, the economy and organizations, the students will discuss how organizations turn digital transformation into value creation based on the GEAR framework of digital value creation:
- Governing Digital Value Creation
- Enabling Digital Value Creation
- Amplifying Digital Value Creation
- Realizing Digital Value Creation
Objectifs de formation - Gain thorough understanding on the implication of digitalization on society, the economy and organizations
- Identify opportunities and challenges organizations face in creating value out of digital transformation
- Define approaches to successful digital value creation in a strategic and structured way
Softskills Oui Hors domaine Non BeNeFri Oui Mobilité Oui UniPop Non Documents
Bibliographie Will be shared at digitalizationdialogue.com prior to the course.
-
Dates et salles
Date Heure Type d'enseignement Lieu 13.10.2022 09:15 - 13:00 Cours PER 21, salle C130 20.10.2022 09:15 - 13:00 Cours PER 21, salle C130 03.11.2022 09:15 - 13:00 Cours PER 21, salle C130 03.11.2022 14:15 - 18:00 Cours PER 21, salle C130 10.11.2022 09:15 - 13:00 Cours PER 21, salle C130 17.11.2022 09:15 - 13:00 Cours PER 21, salle C130 17.11.2022 14:15 - 18:00 Cours PER 21, salle C130 24.11.2022 09:15 - 13:00 Cours PER 21, salle C130 01.12.2022 09:15 - 13:00 Cours PER 21, salle C130 -
Modalités d'évaluation
Evaluation continue - SA-2022, Session d'hiver 2023
Mode d'évaluation Par note Description 30% Case Presentation (group work)
40% Project Video (group work)
30% Reflection Paper (individual)No retake exam
Course with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).
-
Affiliation
Valable pour les plans d'études suivants: BcMa - Gestion d'entreprise - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Cours à choix - 30 ECTS > DIG: Managing Digitalisation
BcMa - Informatique de gestion - 30 ECTS
Version: 2020/SA_V01
Cours > Modules gestion d'entreprise > DIG: Managing Digitalisation
BeNeFri - Sciences économiques et sociales
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Cours > Offre de cours Master pour étudiants BeNeFri
Enseignement complémentaire en SES ou étudiants en mobilité
Version: ens_compl_ses
Offre de cours Master pour étudiants en mobilité
Ma - Business Communication : Gestion d'entreprise - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Cours - 60 ECTS > Option choisie: > Gestion d'entreprise > 30 ECTS parmi les modules : > DIG: Managing Digitalisation
Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Cours - 60 ECTS > Groupe d'option > Informatique de gestion > Cours > Modules gestion d'entreprise > DIG: Managing Digitalisation
Ma - Data Analytics & Economics - 90 ECTS
Version: 2020/SA-v01
Courses min 63 ECTS > Mandatory Modules (45 to 63 ECTS) > Module II: Economics of Markets and Organisations (Eco)
Ma - Informatique de gestion - 90 ECTS
Version: 2020/SA-v01
Cours - min. 45 ECTS > Modules gestion d'entreprise - max. 15 ECTS > DIG: Managing Digitalisation
Ma - Informatique de gestion - 90 ECTS
Version: 2019/SA_V01
Cours - min. 45 ECTS > Modules gestion d'entreprise - max. 15 ECTS > DIG: Managing Digitalisation
Ma - International and European Business - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Courses > Modules > One complete module taken from the following list > Groupe d'élément de validation du Module DIG > DIG: Managing Digitalisation
Ma - Management - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01
Cours: min. 72 ECTS > Modules - min 54 ECTS > Groupe d'élément de validation du Module DIG > DIG: Managing Digitalisation
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Cours > Groupe d'élément de validation du Module DIG > DIG: Managing Digitalisation