Master lecture Media Use and Effects

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management
    Domaine Sciences de la Communication et des Médias
    Code UE-EKM.00596
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Cours
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2022

    Horaires et salles

    Horaire résumé Mardi 13:15 - 15:00, Hebdomadaire, PER 21, salle C230 (Semestre d'automne)
    Heures par semaine 2

    Enseignement

    Responsables
    Enseignants
    Assistants
    Description

    In this lecture, a broad overview of theories and models of media use, media exposure and media effects will be presented. This applies to substantive and methodological differentiation and expansion. We will also address special and current phenomena in media exposure and media effects. We will approach studies and theories from a variety of different critical, theoretical, and methodological perspectives.The lecture will be framed in two templates: influence on individuals and influence on larger social structures and institutions. By positioning the different types of effects in the forefront, we adress the full range of media effects, how they manifest themselves, and the factors that that are likely to bring these effects into being.

    Objectifs de formation

    Repeat, consolidate and broaden important theories of media use, media exposure and media effects. Discuss and reflect on exemplary studies. Transfer theories and results on current phenomena of media use, media exposure and media effects.

    Places disponibles 50
    Softskills
    Oui
    Hors domaine
    Non
    BeNeFri
    Oui
    Mobilité
    Oui
    UniPop
    Non

    Documents

    Bibliographie

    Book. Download required reading or script. 

  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    20.09.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    27.09.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    04.10.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    11.10.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    18.10.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    25.10.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    08.11.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    22.11.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    29.11.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    06.12.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    13.12.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
    20.12.2022 13:15 - 15:00 Cours PER 21, salle C230
  • Modalités d'évaluation

    Examen écrit - SA-2022, Session d'hiver 2023

    Date 09.01.2023 14:00 - 15:00
    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Writen exam 60 minutes

    Examen écrit - SP-2023, Session de rattrapage 2023

    Date 25.08.2023 11:00 - 12:00
    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Writen exam 60 minutes

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    BcMa - Communication et Société - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Pflichtkurse 15ECTS

    BcMa - Gestion d'entreprise - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours à choix - 30 ECTS > MAR: Marketing

    BcMa - Informatique de gestion - 30 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Cours > Modules gestion d'entreprise > MAR: Marketing

    BcMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse > Vorlesung "Media Use and Effects"

    Doc - Economie politique
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Economie quantitative
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Gestion d'entreprise
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Sciences sociales
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Doc - Sciences économiques et sociales
    Version: 2002/SA_V01
    Cours a choix > Wahlkurse UNIFR

    Enseignement complémentaire en SES ou étudiants en mobilité
    Version: ens_compl_ses
    803 - Offre de cours MA pour étudiants en mobilité

    Etudes européennes 30 [MA]
    Version: SA14_MA_PS_bil_v01
    Enjeux économiques, politiques et sociaux en Europe > Modul "Economie" (Option A)

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Ma - Accounting and Finance - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours - 72 ECTS > Cours à option dans tous les cours de Master de l'université: minimum 0 / maximum 1 cours si 72 ECTS non atteints dans les modules du MA > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Business Communication : Gestion d'entreprise - 90 ECTS
    Version: 2022/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Option choisie: > Gestion d'entreprise > 30 ECTS parmi les modules : > MAR: Marketing

    Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Groupe d'option > Informatique de gestion > Cours > Modules gestion d'entreprise > MAR: Marketing

    Ma - Communication et Société - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > Cours à choix SES de niveau Master
    Forschungsbereiche > Forschungsbereiche > Forschungsbereich Media Use & Effects > Schwerpunkt 4 - Vorlesung
    1107 - Optionswahl > Schwerpunkt Media Use & Effects > Cours > Schwerpunkt 4 - Vorlesung

    Ma - Economie politique - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V03
    Cours à choix > Cours de la faculté SES - max. 15 ECTS > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - European Business - 90 ECTS
    Version: 2017/SA_v01
    Courses - 63 ECTS > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > Cours à choix SES de niveau Master
    Courses - 63 ECTS > Modules - Min one extra module with 12 ECTS > One complete module taken from the following list > MAR: Marketing

    Ma - Gestion d'entreprise - 90 ECTS
    Version: 2017/SA_v01
    Cours: min. 63 ECTS > 3 modules à 12 ECTS min. chacun > MAR: Marketing
    Cours: min. 63 ECTS > Cours facultatifs: max. 18 ECTS > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2019/SA_V01
    Cours - min. 45 ECTS > Modules gestion d'entreprise - max. 15 ECTS > MAR: Marketing

    Ma - Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2020/SA-v01
    Cours - min. 45 ECTS > Modules gestion d'entreprise - max. 15 ECTS > MAR: Marketing

    Ma - International and European Business - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Courses > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > Cours à choix SES de niveau Master
    Courses > Modules > One complete module taken from the following list > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: Marketing

    Ma - Management - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours: min. 72 ECTS > Modules - min 54 ECTS > Groupe d'élément de validation du Module MAR > MAR: Marketing
    Cours: min. 72 ECTS > Cours à option: max. 18 ECTS > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Marketing - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Cours > Cours à choix Master de toute l'université > Cours à choix SES de niveau Master
    Cours > Groupe d'élément de validation du Module Marketing > MAR: Marketing
    Cours > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication

    Ma - Sciences de la communication et des médias - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Cours à choix SES de niveau Master
    Cours - 60 ECTS > Modul A «Media, Politics and the Economy» Modul
    Cours - 60 ECTS > Modul C «Media Use and Effects»