Seminari da linguistica: Il rumantsch en il contact cun il tudestg

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines
    Domaine Plurilinguisme et didactique des langues étrangères
    Code UE-L09.00520
    Langues Rhéto-roman
    Type d'enseignement Séminaire
    Cursus Bachelor
    Semestre(s) SP-2023

    Horaires et salles

    Horaire résumé Mercredi 15:15 - 17:00, Hebdomadaire (Semestre de printemps)

    Enseignement

    Enseignants
    • Grünert Matthias
    Description

    Materia romana e spirt tudestg?

    La caracterisaziun pregnanta e provocativa dal dialectolog G.I. Ascoli (1829-1907), “materia romana e spirito tedesco”, duai caracterisar il rumantsch dal Grischun che n’ha betg mo emprestà blers pleds dal tudestg, mabain è er vegnì influenzà dal tudestg en las significaziuns dals pleds d’origin latin, en la furmaziun da pleds novs, en las funcziuns da furmas grammaticalas sco er en la sintaxa.

    En il diever actual da la lingua pudain nus observar, sper ils fastizs dal contact linguistic dal passà, fenomens spontans dal contact linguistic: emprests da singuls pleds, imitaziuns da cumbinaziuns tudestgas sco era la midada tranter las duas linguas en la conversaziun (code-switching).

    A l’entschatta dal seminari vegn dada in’introducziun en la linguistica da contact che ans permetta da descriver la paletta da fenomens che nus pudain observar en la lingua actuala, tant orala sco scritta. Suenter ans occupain nus da las documentaziuns e descripziuns dal contact linguistic pli nov en rumantsch. In’ulteriura etappa furman atgnas analisas dal contact linguistic en texts ed en registraziuns da tun.

    Objectifs de formation

    Las participantas ed ils participants...

    – enconuschan las noziuns da la linguistica da contact e las discussiuns principalas en la litteratura,

    – san identifitgar ils fenomens dal contact linguistic en texts,

    – san, co che differents fenomens èn repartgids en sorts da texts e tge funcziuns ch’els adempleschan là.

    Softskills Oui
    Hors domaine Oui
    BeNeFri Oui
    Mobilité Non
    UniPop Oui
    Auditeur Oui

    Documents

    Bibliographie

    Liver, Ricarda 2009: «Deutsche Einflüsse im Bündnerromanischen», en: Michael Elmentaler (ed.), Deutsch und seine Nachbarn, Frankfurt a.M.: Lang, 133-148

    Riehl, Claudia Maria 2014: Sprachkontaktforschung. Eine Einführung, 3. überarbeitete Auflage, Tübingen: Narr

    Solèr, Clau 1991: Romanisch im Schams, Zürich (Romanisch und Deutsch am Hinterrhein/GR 5)

    Weinreich, Uriel 2011: «The linguistic effects of bilingualism in Central Grisons», en: Uriel Weinreich, Languages in Contact. French, German and Romansh in twentieth-century Switzerland. With an introduction and notes by Ronald I. Kim and William Labov, Amsterdam/Philadelphia: Benjamins, 301-323

  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    22.02.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    01.03.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    08.03.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    15.03.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    22.03.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    29.03.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    05.04.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    19.04.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    26.04.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    03.05.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    10.05.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    17.05.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    24.05.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
    31.05.2023 15:15 - 17:00 Cours MIS 04, salle 4124
  • Modalités d'évaluation

    Examen - SP-2023, Session d'été 2023

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SP-2023, Session d'automne 2023

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SA-2023, Session d'hiver 2024

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SP-2024, Session d'été 2024

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    Enseignement complémentaire en Lettres
    Version: ens_compl_lettres

    Espagnol 120
    Version: SA16_BA_esp_V02
    M7 - Competencias transversales (CTC)

    Français 120
    Version: SA16_BA_fr_V04
    Module 8 - CTC

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Histoire 120
    Version: SA16_BA_bi_v02
    CTC > Soft skills 12

    Histoire 120
    Version: SA16_BA_bi_v01
    CTC > Soft skills 12

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v01
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v03
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v02
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Italien 120
    Version: SA22_BA_120_ital_v01
    M8P Softskills

    Italien 120
    Version: SA15_BA_ita_V01
    M6 - Complementi
    Soft Skills

    Italien 120
    Version: SA15_BA_ital_V02
    M6 - Complementi
    Soft Skills

    Langue et littérature anglaises 120
    Version: SA15_BA_ang_V02
    Module Nine: Soft Skills

    Lettres [Cours]
    Version: Lettres_v01

    Philosophie 120
    Version: SH05_BA_bi_v01
    Soft skills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v02
    CTC / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v01
    CTC / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA20_BA_bi_v01
    CTC / Softskills > Soft skills 12

    Psychologie 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
    Module 11 > M11 Soft skills

    Pédagogie / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales

    Pédagogie / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Rhéto-roman 30
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul A: Linguistica

    Rhéto-roman 30 [BA_SI]
    Version: SA15_BASI_rhéto_V01
    Linguistica e litteratura I (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura II (BA_S1 30)
    Didactica dal rom (BA_S1 30)

    Rhéto-roman 50
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic II: Structuras e contacts

    Rhéto-roman 60
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic II: Structuras e contacts

    Sciences de l'éducation 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BE1.8-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Sciences de l'éducation 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BS1.8-F

    Sciences de l'éducation 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Slavistique 120
    Version: SA15_BA_slav_V01
    Module 9: Compétences transversales et complémentaires

    Slavistique 120
    Version: SA15_BA_slav_V02
    Module 9: Compétences transversales et complémentaires