Colloquium Research Methodology and Data Analysis: Research Methodology Part

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management
    Domaine Gestion d'entreprise
    Code UE-EGE.00450
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Colloque
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2022

    Horaires et salles

    Horaire résumé Jeudi 12:15 - 13:00, Hebdomadaire (Semestre d'automne)
    Heures par semaine 1

    Enseignement

    Enseignants
    Assistants
    Description
    1. Master thesis presentation : Presenting the master thesis structures/concepts of the 4 chairs involved in the Master in Marketing
    2. Developing research questions
    3. Ethical considerations in marketing research
    4. Working with databases
      Presentation from BCU librarian
    5. Writing a literature review
    6. Developing conceptual models
      Different types of variables, moderation/mediation models
    7. Developing hypotheses
      Different types and justifications
    8.  Choosing the right methodology
      Methodology according to research questions and hypothesis, sampling issues
    9. Designing and pre-testing a questionnaire
    10. Scenario-based research
      How to design (stimuli, 2x2 vs 3x3, etc.)
    11. Qualitative research
      Research design, data collection and analysis
    12. Reporting and discussing results
    13. Writing final dissertation
    14. Q&A research proposal

    Note: registration on MyUnifr for the "Methodology Part" colloquium is only possible once you have submitted your Master thesis to the Dean's office

    Objectifs de formation

    Preparatory seminar for students aiming to do an empirical master thesis in marketing. 

    Conditions d'accès

    Prerequisite: having taken the course Recherche Marketing / Marketingforschung or equivalent 

    Softskills
    Non
    Hors domaine
    Non
    BeNeFri
    Non
    Mobilité
    Non
    UniPop
    Non
  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    29.09.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    06.10.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    13.10.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    20.10.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    27.10.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    03.11.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    10.11.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    17.11.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    24.11.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    01.12.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    15.12.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
    22.12.2022 12:15 - 13:00 Cours PER 21, salle B130
  • Modalités d'évaluation

    Evaluation continue

    Mode d'évaluation Par réussi/échec
  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    Ma - International and European Business - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Courses > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > Research methodology (uniquement diponible pour la préparation d'un travail de master en Marketing) > Research methodology

    Ma - Management - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours: min. 72 ECTS > Cours à option: max. 18 ECTS > Research methodology (uniquement diponible pour la préparation d'un travail de master en Marketing) > Research methodology

    Ma - Marketing - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Cours > Cours d'analyse de données > Research methodology (uniquement diponible pour la préparation d'un travail de master en Marketing) > Research methodology