Values in Contemporary Careers: From Theory to Practice
-
Enseignement
Détails
Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines Domaine Psychologie Code UE-L25.01366 Langues Anglais Type d'enseignement Séminaire
Cursus Master Semestre(s) SA-2021 Horaires et salles
Horaire résumé Lundi 15:15 - 17:00, Hebdomadaire (Semestre d'automne)
Enseignement
Responsables - Abessolo Marc
Enseignants - Abessolo Marc
Description The use of values has increased in importance in the practice of career counseling and development as shown by the extensive need and use of values surveys and values-based tools by career counselors, vocational psychologists, work and organizational psychologists, and other career advisors and development practitioners. The purpose of this course/seminar is to provide students in psychology with foundational and applied knowledge to guide their understanding and work. The course/seminar will a) focus on the role that values play in contemporary careers, addressing values from a broad array of theoretical and empirical perspectives, b) illuminate values assessment tools and interventions within vocational and counseling psychology and career development. The course/seminar is directed primarily toward graduate students who are interested in developing their ideas and understanding on the important role that values plays in the lives of individuals and especially in their careers and use their knowledge to address contemporary career-related issues through personal and team works.
The first course will be transmitted live and remotely. Please install Teams and connect via the following link: https://teams.live.com/meet/94898825820679
All the documentation will be posted on Moodle and the Moodle key will be given during the first class.
Objectifs de formation At the end of this course/seminar students will be able to:
• Demonstrate familiarity with the major concepts, theoretical perspectives, measurement scales, empirical findings, and practical interventions related to work and life values.
• Use critical and creative thinking, sound theoretical models, scientific evidence, or personal experience to solve problems related to relevant careers issues.
Conditions d'accès The course/seminar is directed primarily toward graduate students who are interested in developing their ideas and understanding on the important role that values plays in the lives of individuals and especially in their careers and use their knowledge to address contemporary career-related issues through personal and team works.
Softskills Non Hors domaine Non BeNeFri Non Mobilité Non UniPop Non -
Dates et salles
Date Heure Type d'enseignement Lieu 20.09.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 27.09.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 04.10.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 11.10.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 18.10.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 25.10.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 08.11.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 22.11.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 29.11.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 06.12.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 13.12.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 20.12.2021 15:15 - 17:00 Cours PER 21, salle G120 -
Modalités d'évaluation
Evaluation continue et examen écrit - SA-2021, Session d'hiver 2022
Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec Description Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)
Evaluation continue et examen écrit - SP-2022, Session d'été 2022
Date 22.06.2022 15:00 - 17:00 Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec Description Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)
Evaluation continue et examen écrit - SP-2022, Session d'automne 2022
Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec Description Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)
Evaluation continue et examen écrit - SA-2022, Session d'hiver 2023
Date 25.01.2023 10:00 - 12:00 Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec Description Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)
-
Affiliation
Valable pour les plans d'études suivants: Psychologie 30 [MA]
Version: SA22_MA_PS_fr_de_bil_v01
Option Psychologie du Travail et de la Santé > Psychologie du Travail et des « Human Factors »Option Psychologie du Travail et de la Santé > Occupational Health PsychologyOption Neurosciences Cognitives > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »Option Psychologie Clinique et de la Santé > 1 module à choix > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »Option Psychologie du Développement et Scolaire > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »
Psychologie 30 [MA]
Version: SA21_MA_PS_fr_de_bil_v01
Option Neurosciences Cognitives > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »Option Psychologie du Développement et Scolaire > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »Option Psychologie Clinique et de la Santé > 1 module à choix > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »Option Psychologie du Travail et de la Santé > Psychologie du Travail et des « Human Factors »Option Psychologie du Travail et de la Santé > Occupational Health Psychology
Psychologie 30 [MA]
Version: SA18_MA_P2_fr_de_bil_v01
Module de spécialisation > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »: (W&O A)
Psychologie 90 [MA]
Version: SA21_MA_PA_fr_de_bil_v01
Options > Psychologie du Travail et des Organisations > Occupational Health PsychologyOptions > Psychologie du Travail et des Organisations > Psychologie du Travail et des « Human Factors »
Psychologie 90 [MA]
Version: SA22_MA_PA_fr_de_bil_v01
Options > Psychologie du Travail et des Organisations > Psychologie du Travail et des « Human Factors »Options > Psychologie du Travail et des Organisations > Occupational Health Psychology