Thèmes de doctorat
A la suite de l’un des trois Masters dans le domaine des sciences du management, le doctorat représente une belle opportunité afin d’approfondir les connaissances dans un domaine d’intérêt ainsi que de prolonger l’unique expérience universitaire. Un doctorat dans une discipline des sciences du management est un bon point de départ pour une carrière académique, mais également pour une carrière dans le management supérieur des entreprises internationales. Vous trouverez ci-dessous une sélection de thèmes de doctorats déjà traités, afin de montrer à quoi pourrait ressembler un projet de doctorat futur.
-
Comptabilité et Finance
Measurement errors in costing systems
Using controls to enable individual ambidexterity
Over-reliance on cost information in managerial decision-making
(Prof. Michael Burkert)
Gouvernance d'entreprise et risqué
Présence des femmes dans les conseils d'administration et effets sur la performance
Politique du dividende des entreprises cotées
Décisions financières des entreprises familiales
(Prof. Dušan Isakov)
Impact de la divulgation environnementale sur les prévisions des analystes
La gestion des résultats lors des d’acquisitions d’actions
Réaction du marché aux annonces des bénéfices
The impact of Corporate governance on earnings management
(Prof. Frank Missonier)
Three Essays on Financial Economics of Banking: Bank Diversification, Asset Returns, and Earnings Management
Using Long-Term Tendencies of ROE in Equity Valuation and Investment Strategies for the European Market
Financial Analysts and Information Processing on Financial Markets
Essays on Stock Market Anomalies in Europe
(Prof. Martin Wallmeier)
-
Management International, Stratégie et Organisation
Transfer and local adaptations of HR Management practices within MNCs
Global careers and new top management profiles
Integration of highly skilled migrants
(Prof. Eric Davoine)
Global Value Chains in Automotive Industry
Swiss alpine resorts and global value chains of tourism
SEM financing in Russia
(Prof. Paul Dembinski)
Collective capabilities and the success of collective action
The impact of the ecosystem in social entrepreneurs’ success
(Prof. Emmanuelle Fauchart)
Unternehmerische Orientierung in NPO
Kommunikationsstrategien von Verbänden und ihre Wirkungsanalyse
Corporate Philanthropy und die Effekte für NPO
Erklärungsfaktoren für die Entwicklung des Genossenschaftssektors
(Prof. Markus Gmür)
Public export promotion and export performance
Strategische Analyse der Schweizer Bergbahnen
Erfolgsfaktoren bilateral strategischer Kooperationen von mittelständischen Unternehmen Deutschlands und Saudi-Arabiens
(Prof. Rudolf Grünig)
Retailers’ Localisation to Foreign Markets
Divestment of Foreign Subsidiaries
Chinese M&A into European Markets
(Prof. Dirk Morschett)
Digital business models
Top management teams and digital innovation
(Prof. Stephan Nüesh)
-
Marketing et Management de l'Innovation
Service Recovery-Strategien
Effekte von Preispromotionen auf Referenzpreise von Konsumenten
Reaktanzeffekte vergleichender Werbung
(Prof. Silke Bambauer-Sachse)
The factors affecting bootlegging projects’ successful transfer in companies
(Prof. Emmanuelle Fauchart)
Cross-cultural marketing in services marketing
The negative impact of service customers’ misbehavior on the satisfaction of the other customers
Managing customer captivity
(Prof. Olivier Furrer)
Effekte von Online Word-of-Mouth auf Kaufentscheidungen von Konsumenten
Internationalisation of Online Retailers
(Prof. Dirk Morschett)
Innovation and technology management
Open innovation and crowdsourcing
(Prof. Stephan Nüesch)