Work and Health

  • Teaching

    Details

    Faculty Faculty of Humanities
    Domain Psychology
    Code UE-L25.01066
    Languages English
    Type of lesson Lecture
    Level Bachelor
    Semester AS-2025

    Schedules and rooms

    Summary schedule Monday 10:15 - 12:00, Hebdomadaire, PER 21, Room E140 (Autumn semester)

    Teaching

    Responsibles
    • Rolli Salathe Cornelia
    Teachers
    • Rolli Salathe Cornelia
    Description

    This Bachelor's course provides an overview of a specific area of health psychology, namely the relationship between work and health.

    The course consists of traditional lectures and parallel assignments completed by students as part of the assessment. The course is not suitable for first-semester students.

    Training objectives

    At the end of this course, students will be able to:

        identify and describe relevant stress factors and resources at work

        identify and explain the effects of work stress factors and work resources on health.

        understand and explain the biopsychosocial understanding of work and health issues from an interdisciplinary perspective

        conduct a small literature search on a health psychology topic

        convey important information from the course in a way that is easily understood by their peers

    Comments

    The course, which is now taught in English, is part of the introduction to health psychology and is only offered every two years. The content covers the basics of health psychology, but is specifically tailored to working conditions.

    Questions regarding the specific requirements and structure of the course will be addressed during the first meeting on September 15. All necessary documents and information are also listed on Moodle: “Work and Health FS25”. Students are asked to log in to the Moodle course at the start of the lecture period.

    Softskills No
    Off field No
    BeNeFri No
    Mobility No
    UniPop No

    Documents

    Bibliography

     

  • Dates and rooms
    Date Hour Type of lesson Place
    15.09.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    22.09.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    29.09.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    06.10.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    13.10.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    20.10.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    27.10.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    03.11.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    10.11.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    17.11.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    24.11.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    01.12.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
    15.12.2025 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E140
  • Assessments methods

    Exam - AS-2025, Session d'hiver 2026

    Date 26.01.2026 13:30 - 14:15
    Assessments methods By rating
    Descriptions of Exams

    Evaluation

    • Le programme "light" comprend la participation au cours, qui se termine par un examen MC. Les personnes qui réussissent l'examen MC obtiennent au maximum la note 5.
    • Chaque groupe de travail qui effectue une tâche supplémentaire peut décider si 50%, 60% ou 70% des tâches écrites comptent pour la note finale
    • L'examen écrit, avec questions à choix multiples, a lieu à la fin du semestre. Selon la décision de chaque groupe de travail: 50 %, 40 % ou 30 % de la note de l'examen compte pour la note finale

    Exam - SS-2026, Session d'été 2026

    Assessments methods By rating
    Descriptions of Exams

    Evaluation

    • Le programme "light" comprend la participation au cours, qui se termine par un examen MC. Les personnes qui réussissent l'examen MC obtiennent au maximum la note 5.
    • Chaque groupe de travail qui effectue une tâche supplémentaire peut décider si 50%, 60% ou 70% des tâches écrites comptent pour la note finale
    • L'examen écrit, avec questions à choix multiples, a lieu à la fin du semestre. Selon la décision de chaque groupe de travail: 50 %, 40 % ou 30 % de la note de l'examen compte pour la note finale

    Exam - SS-2026, Autumn Session 2026

    Assessments methods By rating
    Descriptions of Exams

    Evaluation

    • Le programme "light" comprend la participation au cours, qui se termine par un examen MC. Les personnes qui réussissent l'examen MC obtiennent au maximum la note 5.
    • Chaque groupe de travail qui effectue une tâche supplémentaire peut décider si 50%, 60% ou 70% des tâches écrites comptent pour la note finale
    • L'examen écrit, avec questions à choix multiples, a lieu à la fin du semestre. Selon la décision de chaque groupe de travail: 50 %, 40 % ou 30 % de la note de l'examen compte pour la note finale

    Exam - AS-2026, Session d'hiver 2027

    Assessments methods By rating
    Descriptions of Exams

    Evaluation

    • Le programme "light" comprend la participation au cours, qui se termine par un examen MC. Les personnes qui réussissent l'examen MC obtiennent au maximum la note 5.
    • Chaque groupe de travail qui effectue une tâche supplémentaire peut décider si 50%, 60% ou 70% des tâches écrites comptent pour la note finale
    • L'examen écrit, avec questions à choix multiples, a lieu à la fin du semestre. Selon la décision de chaque groupe de travail: 50 %, 40 % ou 30 % de la note de l'examen compte pour la note finale
  • Assignment
    Valid for the following curricula:
    Education / Psychology 60
    Version: SA20_BA_bil_v01_transition
    Bilingue variante B > BP2.3b-B Thématiques majeures en psychologie

    Education / Psychology 60
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Bilingue variante B > BP2.3b-B Thématiques majeures en psychologie

    Ens. compl. en Lettres
    Version: ens_compl_lettres

    Lettres [Cours]
    Version: Lettres_v01

    Psychology 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
    M3 Thématiques majeures en psychologie > Psychologie de la santé

    Psychology 30
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v01
    M2 Thématiques majeures en psychologie (module à choix) > Psychologie de la santé

    Psychology 60
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v01
    M3 Thématiques majeures en psychologie (module à choix) > Psychologie de la santé