Values in Contemporary Careers: From Theory to Practice

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Philosophische Fakultät
    Bereich Psychologie
    Code UE-L25.01366
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Seminar
    Kursus Master
    Semester SA-2023

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Montag 15:15 - 17:00, Wöchentlich (Herbstsemester)

    Unterricht

    Verantwortliche
    • Abessolo Marc
    Dozenten-innen
    • Abessolo Marc
    Beschreibung

    The importance of values in career counseling and development has grown, as evidenced by the widespread need for and use of values surveys and values-based tools by career counselors, vocational psychologists, work and organizational psychologists, and other career advisors and development practitioners. This course/seminar aims to provide students in psychology with foundational and applied knowledge to guide their understanding and work in this area. The course/seminar will a) examine the role values play in contemporary careers from various theoretical and empirical perspectives, b) explore values assessment tools and interventions within vocational and counseling psychology and career development. The course/seminar is primarily directed toward graduate students interested in expanding their understanding of the crucial role values play in individuals’ lives, particularly in their careers, and in applying this knowledge to address contemporary career-related issues through personal and teamwork activities.

    Lernziele

    Upon completing this course/seminar, students will be able to:

    • Understand major concepts, theoretical perspectives, measurement scales, empirical findings, and practical interventions related to work and life values.

    • Apply critical and creative thinking, theoretical models, scientific evidence, or personal experience to solve problems related to relevant career issues.

    Zugangsbedingungen

    The course/seminar is directed primarily toward graduate students who are interested in developing their ideas and understanding on the important role that values plays in the lives of individuals and especially in their careers and use their knowledge to address contemporary career-related issues through personal and team works.

    Soft Skills Nein
    ausserhalb des Bereichs Nein
    BeNeFri Nein
    Mobilität Nein
    UniPop Nein

    Dokument

    Bibliographie

    All of the information and documentation will be posted on Moodle, and the Moodle key will be provided during the first class.

  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    18.09.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    25.09.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    02.10.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    09.10.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    16.10.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    23.10.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    30.10.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    06.11.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    13.11.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    20.11.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    27.11.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    04.12.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    11.12.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
    18.12.2023 15:15 - 17:00 Kurs RM 02, Raum S-0.113
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation und schriftliche Prüfung - SA-2023, Wintersession 2024

    Datum 02.02.2024 09:00 - 10:30
    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

    Fortlaufende Evaluation und schriftliche Prüfung - SP-2024, Sommersession 2024

    Datum 05.06.2024 10:00 - 11:30
    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

    Fortlaufende Evaluation und schriftliche Prüfung - SP-2024, Herbstsession 2024

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

    Fortlaufende Evaluation und schriftliche Prüfung - SA-2024, Wintersession 2025

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA18_MA_P2_fr_de_bil_v01
    Spezialisierungsmodule > „Occupational Health Psychology“ und „Human Factors” (W&O A)

    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA21_MA_PS_fr_de_bil_v01
    Option Kognitive Neurowissenschaften > «Occupational Health Psychology» und «Human Factors»
    Option Entwicklungs- und Schulpsychologie > «Occupational Health Psychology» und «Human Factors»
    Option Klinische Psychologie & Gesundheitspsychologie > 1 Modul nach Wahl > «Occupational Health Psychology» und «Human Factors»
    Option Arbeits- und Gesundheitspsychologie > Arbeitspsychologie und «Human Factors»
    Option Arbeits- und Gesundheitspsychologie > Occupational Health Psychology

    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA22_MA_PS_fr_de_bil_v01
    Option Arbeits- und Gesundheitspsychologie > Arbeitspsychologie und «Human Factors»
    Option Arbeits- und Gesundheitspsychologie > Occupational Health Psychology
    Option Kognitive Neurowissenschaften > «Occupational Health Psychology» und «Human Factors»
    Option Klinische Psychologie & Gesundheitspsychologie > 1 Modul nach Wahl > «Occupational Health Psychology» und «Human Factors»
    Option Entwicklungs- und Schulpsychologie > «Occupational Health Psychology» und «Human Factors»

    Psychologie 90 [MA]
    Version: SA21_MA_PA_fr_de_bil_v01
    Optionen > Arbeits- und Organisationspsychologie > Occupational Health Psychology
    Optionen > Arbeits- und Organisationspsychologie > Arbeitspsychologie und «Human Factors»

    Psychologie 90 [MA]
    Version: SA22_MA_PA_fr_de_bil_v01
    Optionen > Arbeits- und Organisationspsychologie > Arbeitspsychologie und «Human Factors»
    Optionen > Arbeits- und Organisationspsychologie > Occupational Health Psychology