Values in Contemporary Careers: From Theory to Practice

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines
    Domaine Psychologie
    Code UE-L25.01366
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Séminaire
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2023

    Horaires et salles

    Horaire résumé Lundi 15:15 - 17:00, Hebdomadaire (Semestre d'automne)

    Enseignement

    Responsables
    • Abessolo Marc
    Enseignants
    • Abessolo Marc
    Description

    The importance of values in career counseling and development has grown, as evidenced by the widespread need for and use of values surveys and values-based tools by career counselors, vocational psychologists, work and organizational psychologists, and other career advisors and development practitioners. This course/seminar aims to provide students in psychology with foundational and applied knowledge to guide their understanding and work in this area. The course/seminar will a) examine the role values play in contemporary careers from various theoretical and empirical perspectives, b) explore values assessment tools and interventions within vocational and counseling psychology and career development. The course/seminar is primarily directed toward graduate students interested in expanding their understanding of the crucial role values play in individuals’ lives, particularly in their careers, and in applying this knowledge to address contemporary career-related issues through personal and teamwork activities.

     

     

     

    Objectifs de formation

    Upon completing this course/seminar, students will be able to:

    • Understand major concepts, theoretical perspectives, measurement scales, empirical findings, and practical interventions related to work and life values.

    • Apply critical and creative thinking, theoretical models, scientific evidence, or personal experience to solve problems related to relevant career issues.

    Conditions d'accès

    The course/seminar is directed primarily toward graduate students who are interested in developing their ideas and understanding on the important role that values plays in the lives of individuals and especially in their careers and use their knowledge to address contemporary career-related issues through personal and team works.

    Softskills Non
    Hors domaine Non
    BeNeFri Non
    Mobilité Non
    UniPop Non

    Documents

    Bibliographie

    All of the information and documentation will be posted on Moodle, and the Moodle key will be provided during the first class.

  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    18.09.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    25.09.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    02.10.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    09.10.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    16.10.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    23.10.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    30.10.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    06.11.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    13.11.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    20.11.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    27.11.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    04.12.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    11.12.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    18.12.2023 15:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
  • Modalités d'évaluation

    Evaluation continue et examen écrit - SA-2023, Session d'hiver 2024

    Date 02.02.2024 09:00 - 10:30
    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

    Evaluation continue et examen écrit - SP-2024, Session d'été 2024

    Date 05.06.2024 10:00 - 11:30
    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

    Evaluation continue et examen écrit - SP-2024, Session d'automne 2024

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

    Evaluation continue et examen écrit - SA-2024, Session d'hiver 2025

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Contrôle continu noté: QCM (50%) / Analyse de cas (50%)

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA22_MA_PS_fr_de_bil_v01
    Option Psychologie du Travail et de la Santé > Psychologie du Travail et des « Human Factors »
    Option Psychologie du Travail et de la Santé > Occupational Health Psychology
    Option Neurosciences Cognitives > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »
    Option Psychologie Clinique et de la Santé > 1 module à choix > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »
    Option Psychologie du Développement et Scolaire > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »

    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA21_MA_PS_fr_de_bil_v01
    Option Neurosciences Cognitives > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »
    Option Psychologie du Développement et Scolaire > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »
    Option Psychologie Clinique et de la Santé > 1 module à choix > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »
    Option Psychologie du Travail et de la Santé > Psychologie du Travail et des « Human Factors »
    Option Psychologie du Travail et de la Santé > Occupational Health Psychology

    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA18_MA_P2_fr_de_bil_v01
    Module de spécialisation > « Occupational Health Psychology » et « Human Factors »: (W&O A)

    Psychologie 90 [MA]
    Version: SA21_MA_PA_fr_de_bil_v01
    Options > Psychologie du Travail et des Organisations > Occupational Health Psychology
    Options > Psychologie du Travail et des Organisations > Psychologie du Travail et des « Human Factors »

    Psychologie 90 [MA]
    Version: SA22_MA_PA_fr_de_bil_v01
    Options > Psychologie du Travail et des Organisations > Psychologie du Travail et des « Human Factors »
    Options > Psychologie du Travail et des Organisations > Occupational Health Psychology