Reading and understanding quantitative research reports

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines
    Domaine Interdisciplinaire
    Code UE-L26.00013
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Séminaire
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2022

    Horaires et salles

    Horaire résumé Mardi , Cours bloc (Semestre d'automne)

    Enseignement

    Enseignants
    • Cina Annette
    Description


    Overview/description
    This seminar is designed to help the graduates in acquiring the necessary skills that will enable them to critically read, appraise and review quantitative research reports at an introductory level. Frequently, professional reading must be squeezed into a small window of available time and improving the reading skills will help sort through the reading required to maintain and expand their knowledge base. It is expected that this seminar will help the participants to undertake the critical analysis of quantitative research papers and incorporate it into all their professional life. For doing so, this seminar provides the opportunity to begin practicing the role of efficient consumer of quantitative research using controlled exercises. The sessions will be in the form of class discussions and participatory meetings.

     

    Objectifs de formation


    The aims of the seminar

    • provide the student with a general understanding of empirical research methods

    • identify valid and rigorous quantitative studies

    • assess data sources and data collection methods for quantitative studies

    • assess the reliability and validity of measures

    • demonstrate understanding of quantitative data analysis techniques

    • discuss results from quantitative studies

     

    Commentaire

    Evaluation
    The seminar will be validated by a written report and class participation.

    Important!
    Participation of the following coursed is mandatory:
    - Interdisziplinäres wissenschaftliche Arbeiten, Kurs: L005.0004
    - Einführung in die rechtswissenschaftlichen Methoden, Kurs: L005.0003
    - Reading and understanding quantitative research reports, Kurs: L005.0010

    You will earn 3 ECTS in total for the 3 courses!

    Softskills Non
    Hors domaine Non
    BeNeFri Non
    Mobilité Non
    UniPop Non

    Documents

    Bibliographie

    American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington DC: American Psychological Association.
    Clark-Carter, D., & Clark-Carter, D. (2004). Quantitative psychological research: A student's handbook. New York: Taylor & Francis.
    O'Dwyer, L. M., & Bernauer, J. A. (2013). Quantitative research for the qualitative Researcher. London: Sage Publications.
    Fallon, F. (2016). Writing up Quantitative Research in the Social and Behavioral Sciences. Rotterdam: Springer.
    Lee, P. (2006). Understanding and critiquing quantitative research papers. Nursing times, 102, 28-30.

     

  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    22.11.2022 12:15 - 15:00 Cours RM 02, salle S-1.117
    29.11.2022 12:15 - 15:00 Cours RM 02, salle S-1.117
    06.12.2022 12:15 - 15:00 Cours RM 02, salle S-1.117
    13.12.2022 12:15 - 15:00 Cours RM 02, salle S-1.117
  • Modalités d'évaluation

    Contrôle des présences - SA-2022, Session d'hiver 2023

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec

    Contrôle des présences - SP-2023, Session d'été 2023

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec

    Contrôle des présences - SP-2023, Session d'automne 2023

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec

    Contrôle des présences - SA-2023, Session d'hiver 2024

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    Etudes sur la famille, l’enfance et la jeunesse 90 [MA]
    Version: SA15_MA_PA_bil_V01
    Module à choix > Enfance et jeunesse
    Module à choix > Famille