Developing Scientific Arguments in Psychology: Writing and Presenting

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines
    Domaine Psychologie
    Code UE-L25.01117
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Cours bloc
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2019

    Horaires et salles

    Horaire résumé Mardi , Cours bloc (Semestre d'automne)

    Enseignement

    Enseignants
    • Randall Ashley
    Description

    Evidence based practice and understanding of psychological issues are grounded empirical science. As such, the purpose of this workshop is to enhance the critical thinking, professional writing, and oral presentation skills of participants as they relate to research methods in psychology. Participants will:

    • Learn to articulate an outline for a research proposal that includes:
      1. stating a topic of interest,
      2. developing a rationale for a study, and
      3. formulating an empirically refutable statement of the problem.
    • Be introduced to the scientific publication and presentation process.

     

    Places disponibles 25
    Softskills Non
    Hors domaine Non
    BeNeFri Non
    Mobilité Non
    UniPop Non
  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    03.12.2019 15:15 - 19:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    04.12.2019 15:15 - 19:00 Cours RM 01, salle C-0.101
    07.12.2019 09:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-01.109
  • Modalités d'évaluation

    Exposé - SA-2019, Session d'hiver 2020

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Oral presentation

    Exposé - SP-2020, Session d'été 2020

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Oral presentation

    Exposé - SP-2020, Session d'automne 2020

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Oral presentation

    Exposé - SA-2020, Session d'hiver 2021

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Oral presentation

    Exposé - SP-2021, Session d'été 2021

    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Oral presentation

    Condition Examen généré et réservé pour les reports
    Commentaire Examen généré et réservé pour les reports