Introduction to non-invasive brain stimulation

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines
    Domaine Psychologie
    Code UE-L25.00673
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Séminaire
    Cursus Master
    Semestre(s) SA-2019

    Horaires et salles

    Horaire résumé Vendredi , Cours bloc (Semestre d'automne)

    Enseignement

    Enseignants
    • Bergmann Til Ole
    Description

    Maximal number of participants: 30

    Abstract:

    Non-invasive brain stimulation techniques such as transcranial magnetic stimulation (TMS) and transcranial current stimulation (tDCS/tACS) are important tools in cognitive neuroscience / biological psychology for investigating the topographical and temporal characteristics of a variety of different brain functions. The ability to experimentally manipulate local neuronal activity before or during the performance of a certain cognitive task allows for the investigation of causal structure-function relationships that complement the correlative approach of neuroimaging and electrophysiology. This course will consist of both lectures and hands-on sessions to not only provide the theoretical knowledge about stimulation techniques, underlying physiological mechanisms, and experimental paradigms, but also allow the participants to gather first practical experience.

     

    Examination:A seminar paper (max. 2000 words, English) has to be written after the course (in teams of two). The paper will be graded.

    Places disponibles 30
    Softskills Non
    Hors domaine Non
    BeNeFri Non
    Mobilité Non
    UniPop Non
  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    13.12.2019 09:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
    14.12.2019 09:15 - 17:00 Cours RM 02, salle S-0.113
  • Modalités d'évaluation

    Travail écrit - SA-2019, Session d'hiver 2020

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec

    Travail écrit - SP-2020, Session d'été 2020

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec

    Travail écrit - SP-2020, Session d'automne 2020

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec

    Travail écrit - SA-2020, Session d'hiver 2021

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec

    Travail écrit - SP-2021, Session d'été 2021

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Condition Examen généré et réservé pour les reports
    Commentaire Examen généré et réservé pour les reports
  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA21_MA_PS_fr_de_bil_v01
    Option Psychologie du Travail et des Organisations > Méthodes en neurosciences cognitives
    Option Neurosciences Cognitives > Social, Cognitive and Affective Neuroscience – SCAN
    Option Psychologie Clinique et de la Santé > 1 module à choix > Méthodes en neurosciences cognitives
    Option Psychologie du Développement et Scolaire > Méthodes en neurosciences cognitives
    Option Neurosciences Cliniques > Méthodes en neurosciences cognitives

    Psychologie 30 [MA]
    Version: SA22_MA_PS_fr_de_bil_v01
    Option Psychologie du Travail et des Organisations > Méthodes en neurosciences cognitives
    Option Neurosciences Cognitives > Social, Cognitive and Affective Neuroscience – SCAN
    Option Psychologie Clinique et de la Santé > 1 module à choix > Méthodes en neurosciences cognitives
    Option Psychologie du Développement et Scolaire > Méthodes en neurosciences cognitives
    Option Neurosciences Cliniques > Méthodes en neurosciences cognitives

    Psychologie 90 [MA]
    Version: SA21_MA_PA_fr_de_bil_v01
    Options > Neurosciences Cognitives > Méthodes en neurosciences cognitives

    Psychologie 90 [MA]
    Version: SA22_MA_PA_fr_de_bil_v01
    Options > Neurosciences Cognitives > Méthodes en neurosciences cognitives

    Sonderpädagogik 90 [MA]
    Version: SA20_MA_VP_de_v01
    Profile > Option > Logopédie > Modul 3b – (Psycho-)Linguistik und Kognitionswissen-schaft