Nathalie Dherbey
Doktor, Sprachwissenschaft, Doktor, Medizin
nathalie.dherbeychapuis@unifr.ch
+41 26 300 7694
https://orcid.org/0000-0002-5313-6265
-
Oberassistent_in,
Departement für Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik
MIS 10 bu. 3.12
Rue de Rome 1
1700 Fribourg -
Postdoc SNF,
Departement für Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik
MIS 10 bu. 3.12
Rue de Rome 1
1700 Fribourg
Biografie
Formation complémentaire : Statistiques dans R, Gestion de projet
2020 -Mai R Programming, Johns Hopkins U.
2020 -Avril Getting and cleaning Data, Johns Hopkins U.
2020 -Mars The Data scientist’s toolbox, Johns Hopkins U.
2020 - Fev Logistic regression in R for public health, Imperial College London
2020 Statistics and linear mixed models 2, Fribourg U. J.vanHove
2019 Project management, C. Marguerat. CUSO (HEG) Genève. 27/08-10/09.
2019 Gestion des Données manquantes. A. Berchtold. U. de Lausanne. 4-5 avril.
2018 Statistics and linear mixed models 1. Fribourg University. J.vanHove
2017 Statistical standards for scientific discovery in Linguistics. U. of Zurich. 4-6 octobre.
Forschung und Publikationen
-
Publication list
32 Publikationen
Teaching methods emphasizing phonological forms enhance L2 vocabulary learning
Language Teaching Research (2024) | ArtikelEffects of text-to-speech software on L2 reading comprehension
submitted (2024) | ArtikelLinking raters’ evaluation to acoustic measures of L2 pronunciation of /ʒ/
Nathalie Dherbey, Tools in L2 research, Zurich: (24.11.2023) | KonferenzCode-switching during oral learning of L2 French at school
Nathalie Dherbey, Tagung Mehrsprachigkeit, Davos, Suisse: (9.11.2023) | KonferenzEnseigner le vocabulaire en français langue seconde
CeDiLE (2023) | ArtikelComparing explicit and implicit teaching of phoneme-grapheme correspondences.
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, EuroSLA32: (2.9.2023) | KonferenzEnseignement du vocabulaire en français langue seconde
Nathalie Dherbey, Haute école pédagogique de Fribourg (11.7.2023) | KonferenzEnseignement de la langue de scolarisation
Nathalie Dherbey, Réseau enfance Jeunesse, Schönberg, Fribourg (23.1.2023) | KonferenzTeaching L2 phonology explicitly enhances L2 vocabulary learning
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, (2023) | Working PaperImportance des représentations phonologiques dans l’apprentissage du FLE
Nathalie Dherbey, Séoul, Centre de langue de l’ambassade de France en Corée: (17.12.2022) | Konferenz -
Orcid
32 Publikationen
Teaching methods emphasizing phonological forms enhance L2 vocabulary learning
Language Teaching Research (2024) | ArtikelEffects of text-to-speech software on L2 reading comprehension
submitted (2024) | ArtikelLinking raters’ evaluation to acoustic measures of L2 pronunciation of /ʒ/
Nathalie Dherbey, Tools in L2 research, Zurich: (24.11.2023) | KonferenzCode-switching during oral learning of L2 French at school
Nathalie Dherbey, Tagung Mehrsprachigkeit, Davos, Suisse: (9.11.2023) | KonferenzEnseigner le vocabulaire en français langue seconde
CeDiLE (2023) | ArtikelComparing explicit and implicit teaching of phoneme-grapheme correspondences.
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, EuroSLA32: (2.9.2023) | KonferenzEnseignement du vocabulaire en français langue seconde
Nathalie Dherbey, Haute école pédagogique de Fribourg (11.7.2023) | KonferenzEnseignement de la langue de scolarisation
Nathalie Dherbey, Réseau enfance Jeunesse, Schönberg, Fribourg (23.1.2023) | KonferenzTeaching L2 phonology explicitly enhances L2 vocabulary learning
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, (2023) | Working PaperImportance des représentations phonologiques dans l’apprentissage du FLE
Nathalie Dherbey, Séoul, Centre de langue de l’ambassade de France en Corée: (17.12.2022) | Konferenz