Data Communication
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Unterricht
Details
Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung Code UE-EKM.00997 Sprachen Englisch Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
Kursus Master Semester SA-2020 Zeitplan und Räume
Vorlesungszeiten Dienstag 10:15 - 12:00, Wöchentlich (Herbstsemester)
Stunden pro Woche 4 Unterricht
Verantwortliche - Feddersen Alexandra
Dozenten-innen - Feddersen Alexandra
Beschreibung The era of digitalization brings a diversification of communication channels and an increase in available (big) data. This course is designed to give students the tools to understand how to use data in communication and to analyze it empirically. It consists of two parts. In the theoretical part, we will discuss theories of actors’ communication strategies on social media. Students are asked to participate actively in class and to come to class having read the mandatory readings. The second part will be an applied workshop, where students will learn to collect and handle data. Students will learn to apply their new knowledge and skills in a small project evaluating a real business's communication strategies.
More info: https://moodle.unifr.ch/course/view.php?id=243061 (free access)
Lernziele By the end of the course students will be able to
- understand actors’ communication strategies on social media through different theoretical approaches;
- critically assess the advantages and pitfalls of communication on social media;
- use software to download and analyse social media data; and
- apply these analyses to help actors develop communication strategies on social media
Verfügbarkeit 20 Soft Skills Nein ausserhalb des Bereichs Nein BeNeFri Ja Mobilität Ja UniPop Nein -
Einzeltermine und Räume
Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort 15.09.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 22.09.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 29.09.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 06.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 13.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 20.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 27.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 03.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 10.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 17.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 24.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 01.12.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 15.12.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314 -
Leistungskontrolle
Fortlaufende Evaluation - SA-2020, Wintersession 2021
Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Students will be graded based on an exercise of their choice (30% of the final grade) and a take-home exam (70% of the final grade).
Students who do not reach a minimum attendance of 70% of sessions will be asked to do an additional graded exercise.
Schriftliche Prüfung - SP-2021, Wiederholungssession 2021
Datum 26.08.2021 14:00 - 15:00 Bewertungsmodus Nach Note Beschreibung Exam duration: 90 minutes
Re-take exam only
Final grade average: 30% exercise, 70% re-take exam
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Zuordnung
Zählt für die folgenden Studienpläne: BeNeFri - Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Kurse > Master - Kursangebot für BeNeFristudierende
Ergänzende Lehrveranstaltungen in SES oder Mobilität
Version: ens_compl_ses
Master Kursangebot für Mobilitätstudierende
Ma - Business Communication - Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Business Communication : Ethik und Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
Kurse - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Business Communication : Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Kurse > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux cours et séminaires à choix 6 ECTS > Cours et séminaires à choix
Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»
NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahlfrei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte
NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punktefrei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach WahlKurse > Vorlesung "Organisationskommunikation" (FS) oder "Business Communication" (FS) oder "Communication, Organisation et E-Business"