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Evaluation of Interactive Consumer Products

Key Publications

  • Sonderegger A. and Sauer J. (2013). The influence of socio-cultural background and product value in usability testing. Applied Ergonomics, 44, 341-349. 
  • Sonderegger A., Zbinden, G., Uebelbacher, A., and Sauer J. (2012). The influence of product aesthetics and usability over the course of time: a longitudinal field experiment. Ergonomics, 55 (7), 713-730.
  • Sauer J. and Sonderegger A. (2011). The influence of product aesthetics and user state in usability testing. Behaviour & Information Technology, 30 (6), 787-796.
  • Sauer J., & Sonderegger, A. (2009). The influence of prototype fidelity and aesthetics of design in usability tests: effects on user behaviour, subjective evaluation and emotion. Applied Ergonomics, 40, 670-677.

Student Theses (selected)

  • Heyden, Klaus (2010). Usability in Arbeit und Freizeit: Der Einfluss des Anwendungskontextes und der Systemantwortzeit auf die Leistung und die wahrgenommene Beanspruchung.
  • Andres, Simona & Eichenberger, Janine (2008). Einfluss der Ästhetik auf die Einschätzung der Usability von Webseiten bei unterschiedlichen Generationen.
  • Aebischer, Nicole & Binder, Carola (2008). Kaffeevollautomaten mit Touchscreen-Display im Usability-Test: Beeinflussen die Faktoren Preis und Kultur die Testergebnisse?
  • Tschuppert, Nicole (2007). Usability Tests: The influence of different levels of observation on the participant and performance outcomes.
  • Petrig, Amadeus (2006). Der Einfluss des Prototypentreuegrades auf die Bewertung der Gebrauchstauglichkeit von Endprodukten - Getestet am Anwendungsbeispiel Mobiltelefon
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